ריצ'מונד, וירג'יניה – ארצות הברית

ריצ'מונד, וירג'יניה – ארצות הברית

ריצ'מונד, בירתה של מדינת וירג'יניה היא עיר היסטורית מרתקת. שמה של ריצ'מונד נקשר במספר פרשיות אמריקאיות חשובות בהיסטוריה כמו מלחמת האזרחים, העבדות של השחורים והמלחמה לשוויון הזכויות ועוד. בנוסף מיקומה המוצלח לשפתו של נהר ג'יימס הופך את העיר לבעלת נוף פסטוראלי ולמלאת אתרים המשלבים היסטוריה, טבע ואתרי בילוי.

ריצ'מונד וירג'יניה – כרטיס ביקור
שם: ריצ'מונד
מדינה: וירג'יניה
פדרציה: ארצות הברית
שטח: 162 קמ"ר
אוכלוסייה: 200,000 תושבים
שפה: אנגלית
מטבע: דולר אמריקאי

ריצ'מונד – מידע כללי
ריצ'מונד היא עיר הבירה של מדינת וירג'יניה בארצות הברית. העיר ממוקמת במזרח המדינה על גדול נהר הג'יימס המהווה 5% משטחה של העיר, מיקומה של ריצ'מונד על גדות הנהר הייתה חיונית מאוד מבחינה תחבורתית ובכך הפך נהר הג'יימס לעורק התחבורה המרכזי בעיר. בעת מלחמת האזרחים האמריקאים תפקדה ריצ'מונד בתור עיר הבירה של קונפדרציית מדינות הדרום. העיר ידעה תנופת בניה במשך עשרות השנים האחרונות מה שהפך אותה לעיר שוקקת ומודרנית. כיאה לבירה של אחת ממדינות ארצות הברית ממוקמים בה מבנים רבים של מוסדות השכלה רשמיים של המדינה כמו אוניברסיטאות ומכללות שונות, מבני ממשל של מדינת וירג'יניה ומוזיאונים חשובים של המדינה. בשנת 1985 הושלמה בנייתו של סכר מרשים ועצום מימדים שנועד להגן על העיר מפני גאות בלתי צפויה של נהר הג'יימס שהייתה גורמת לפני הקמתו להצפות חוזרות ונשנות של העיר בעיקר בעונת החורף. כיום העיר מוגנת הרבה יותר מבחינה זו וגובה המים בנהר הג'יימס מווסת ומבוקר על פי עונות השנה.

ריצ'מונד – אתרי תיירות ומקומות שכדאי לבקר
אזור הקפיטול של וירג'יניה (Virginia State Capitol)– מתחם השלטון של מדינת וירג'יניה ממוקם בריצ'מונד מתוקף היותה עיר הבירה. במקום ישנם משרדי ממשל, בית המחוקקים של מדינת וירג'יניה ובתי המשפט. באזור מתקיימים סיורים מטעם המדינה ולכן הם בחינם. לאוהבי התחום הסיור יכול להיות חביב, לאלו שנוטים להשתעמם – מומלץ לוותר.

מוזיאון השואה של וירג'יניה (Virginia Holocaust Museum)– מוזיאון מעניין המציג עדויות רבות של ניצולים מתקופת מלחמת העולם השנייה. רובם חיים או חיו במדינת וירג'יניה. המוזיאון מגולל את סיפור השואה מנקודת מבטם של הניצולים ולכן מהווה עדות היסטורית מעניינת לחקר השואה. הביקור מומלץ, בעיקר עבור אלו שלא ביקרו במוזיאוני שואה גדולים ומוכרים בעולם.

המוזיאון לתולדות השחורים (Black History Museum)– מדינת וירג'יניה שכאמור הייתה מהבולטות בקרב של מדינות הדרום בעת מלחמת האזרחים האמריקאית ולפיכך בעד עבדות השחורים מגוללת במוזיאון זה את סיפורם של השחורים מאז הגיעם למדינה ועד לימינו בהם הם נהנים כמובן משוויון זכויות. המוזיאון מהווה הזדמנות מצוינת לקבל מבט מרתק על החיים של השחורים בתקופות השונות בארצות הברית, מימי הדיכוי והעבדות ועד לימים של שוויון הזכויות. המוזיאון מציג תיעודים היסטוריים, תוצרי תרבות, יצירות אומנות מסורתית ועוד.

בית הקברות הוליווד (Hollywood Cemetery)- קצת מלחיץ, אולי קצת מוזר, אבל בית העלמין העתיק של ריצ'מונד מהווה אתר תיירות חשוב ביותר לתושבי ריצ'מונד ולתיירים המגיעים לכאן. סיפורו של בית הקברות מתחיל עם היווסדה של ארצות הברית ולימים גם נקשר שמו בשמה של מלחמת האזרחים. בבית העלמין "הוליווד" קבורים שלושה נשיאים אמריקניים ועוד 18,000 חיילים בקונפדרציית הדרום של מלחמת האזרחים שנפלו בעת המלחמה הקשה. בית העלמין פתוח לאורך כל ימות השנה ומתקיימים בו סיורים מודרכים היוצאים משעריו ומספרים את סיפורה של מלחמת האזרחים תוך סיור בין קבריהם של מנהיגי המאבק והאנשים השונים שעשו את ההיסטוריה של ארצות הברית. הנה לכם דרך שונה ללמוד עוד פרק חשוב בהיסטוריה.

הגן הבוטני של ריצ'מונד (Lewis Ginter Botanical Garden)- הגן הבוטני של ריצ'מונד קרוי על שם לואיס גינטר. הוא ממוקם באזור העתיק יותר של העיר ומכיל שורה של גנים פתוחים אשר כל אחד מהם מעצב ברוח של תרבות ותקופה אחרת. תוכלו למצוא כאן גן רומאי, גן אסייתי, גן של צמחי מרפא, גן וורדים ועוד. בנוסף לצד הגנים הפתוחים ניתן לבקר בחממה המקורה בה מוצגים בעיקר צמחים טרופיים וצמחים אחרים שצומחים בתנאי אקלים לחים במיוחד ובתנאי מזג אוויר שלא קיימים באורח טבעי בריצ'מונד ועל כן יוצרים אותם באופן מלאכותי.

Agecroft Hall- הבית הממוקם כיום בריצ'מונד ולא מושך יותר מידי תשומת לב. הוא נראה כבית רגיל, קצת עתיק וישן אך לא יותר מכך. עם זאת כאשר שומעים את סיפורו המרתק, מדובר בהחלט באטרקציה תיירותית שווה ביקור, או לפחות- שווה סיפור. סיפורו של הבית מתחיל במאה ה-15 אז נבנה בתקופה האליזבתנית בעיר לנקשייר שבאנגליה. שם הוא עמד על טילו ושירת דיירים שונים 400 שנה. השינוי הגיע במאה ה-20 אז תושב ריצ'מונד קנה והחליט באורח מוזר לפרקו, להוביל אותו חלקים חלקים ולהקימו מחדש על אדמתה של ריצ'מונד תוך מלאכת שיחזור קפדנית לימים העתיקים שלו החל מהתקופה האליזבתנית במאה ה-15 ועד לימינו. לצורך מלאכת השחזור נקנו חפצי עתיקות ואומנות המשחזרים את התקופה וכיום מוצגים לקהל הרחב. בבית שהפך כיום למוזיאון ניתן למצוא שרידים לתקופות השונות וגם תיעוד מרתק על המשימה הבלתי שגרתית של העתקת בית והעברתו דרך חציית האוקיינוס האטלנטי ועד לאדמתה של ריצ'מונד.

פארק השעשועים kings Dominion– הפארק אומנם לא נמצא בתוך ריצ'מונד, אך מרוחק ממנה כחצי שעה נסיעה בלבד ומהווה אטרקציה מגניבה ומהנה למטיילים צעירים ולמשפחות. הפארק משלב בתוכו אלמנטים של לונה פארק עם פארק מים ומכיל מתקנים המשלבים גם אטרקציות "יבשות" כמו 14 רכבות הרים שונות ומשונות- מפחידות במיוחד! וגם אטרקציות "רטובות" של מגלשות מים לקטנים ולגדולים עם בריכות המעוצבות באופן יצירתי במיוחד. הפארק פתוח בשעות שונות לפי עונות השנה, מומלץ להתעדכן לפני נסיעתכם.

 

הוסף תגובה