מיקונוס הוא אחד האיים היפים ביותר בארכיפלג האיים היוונים. לא בכדי הוא הפך מוקד עלייה לרגל לתיירים רבים המגיעים אליו בעונת הקיץ והופכים אותו לתוסס, צעיר ומלא בפעילויות ואטרקציות. החופים של מיקונוס מרהיבים ביופיים, חיי הלילה שלו סוערים ומלאים בהפתעות וגם סצנת גייז פורחת הפכה את מיקונוס לאחד האזורים הטובים ביותר לארגן בהם את חופשתכם הבאה.

מזג אוויר: האקלים במיקונוס הוא אקלים ים תיכוני מצוי. בחורף הטמפרטורות ממוזגות יחסית והאי לא עובר חורף קשה, לעומת זאת בקיץ הטמפרטורות גבוהות, חמות ולחות. רוב המשקעים יורדים בעונת החורף, מה שהופך את עונת הקיץ לשיא עונת התיירות במיקונוס.

מיקונוס – מידע כללי

מיקונוס הוא אי תיירותי הנחשב לאחד מבין האזורים המתוירים והפופולאריים ביותר לטיול מבין איי יוון. הוא משתייך לקבוצת האיים הקיקלאדיים בים האיגאי והוא ללא ספק מהמפורסמים שמבין קבוצת האיים בארכיפלג זה. העיר מיקונוס שמשמת עיר הבירה של האי, נחשבת גם להעיר הגדולה ביותר בו. בעיר מיקונוס מרוכזים רוב אזורי הבילוי, המלונות, החופים היפים ושאר האטרקציות שלאי מיקונוס יש להציע. לעיתים תמצאו את השם "חורה" כמייצג את שמה של מיקונוס העיר על מנת להבדילה מהשם מיקונוס- האי. האווירה במיקונוס היא אווירת הנופש האולטימטיבית וללא ספק חופשה במיקונוס היא חופשת החלומות. האי מציע נופים נפלאים, חופים לבנים שטופי שמש, מים כחולים וצלולים ובתים לבנים צחורים ממש כמו בסרטים של איי יוון. חיי הלילה במיקונוס תוססים ומגוונים. האי מציע מגוון אטרקציות וחיי לילה ערים ובועטים. בשנים האחרונות הלכה והתפתחה סצנת הגייז של מיקונוס, והאי הופך להיות יותר ויותר אתר בילוי מועדף עבור הומוסקסואלים מכל רחבי העולם הבאים ליהנות, להיפגש ולבלות במגוון המועדונים, הפאבים והברים הפתוחים לכולם, אך במיוחד לחברי הקהילה הגאה.

העונה הכי טובה לביקור במיקונוס היא כמובן הקיץ, אך מאחר וכל התיירים יודעים זאת מיקונוס הופכת עם פתיחת עונת התיירות בחודש אפריל לצפופה ועמוסת תיירים. לכן מומלץ להגיע לנופש באי בסביבות סוף חודש אוגוסט תחילת חודש ספטמבר- אז מזג האוויר עוד נעים ונוח אבל כמויות התיירים מתחילות לרדת בהדרגה וכך גם העומסים באתרי התיירות ובחופים.

חופים מיקונוס

החופים של מיקונוס הם ללא ספק גולת הכותרת של האי, הם מושכים את מירב תשומת הלב מתיירים המגיעים לכאן וזו גם האטרקציה המרכזית שבגינה האי הפך להיות פופולארי כל כך. מבחינת קו החוף של מיקונוס האיים הנמצאים בדרום האי הם הפופולאריים יותר ולפיכך גם הצפופים והרועשים יותר. כאן תמצאו את כל התיירים של מיקונוס מבלים, נהנים ועושים הרבה רעש. למי שמחפש קצת יותר שקט מומלץ להתרחק מאזורי ההמון ולהצפין לכיוון החופים הצפוניים. החופים הללו רגועים יותר, צפופים פחות והכי חשוב- לא פחות יפים!
הנה כמה חופים מומלצים במיקונוס:

חוף פאראדייס (Paradise)

זהו ללא ספק אחד החופים התוססים והיוקרתיים של מיקונוס. תוכלו למצוא כאן את כל ה"מי ומי" עשירי יוון ואירופה המתכנסים בחוף בשיא עונת התיירות על מנת להשתזף, לבלות, לרקוד וליהנות. על החוף מגוון של פאבים ובארים שפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה ולאחר מכן נפתחים גם בשעות הבוקר למסיבות יום. החוף פעיל כמעט 24 שעות ביממה ומציע כאמור מסיבות, דאנס בארים, פאבים וגם אטרקציות של ספורט ימי מגוון.

צילום: rene boulay

חוף אליה (Elia)

אחד החופים המומלצים באי למי שרוצה להירגע וליהנות גם מחוף מוסדר וגם משקט ושלווה. חוף אליה הוא חוף "כמו בסרטים": חולות לבנים, מים צלולים וכחולים, שמשיות וכיסאות נוח, ועם זאת בלי כל המהומה של חופים כמו פאראדייז המשולבים עם מועדונים ומסיבות.

חוף איוס סטפאנוס (Agios Stefanos)

זהו החוף השקט באזור. אם גם חוף אליה מרגיש לכם המוני חוף איוס סטפנוס יהיה הרבה יותר שקט ורגוע עבורכם.

מיקונוס – אטרקציות לכל המשפחה

פארק המים Water Mania

פארק המים המגניב שעל האי מיועד בעיקר למשפחות ילדים ונמצא לא הרחק מחוף אליה הפופולארי. פארק המים Water Mania נחשב לאחד מפארקי המים הטובים ביותר והגדולים ביותר ביוון כולה, ואין ספק שהילדים הצעירים במשפחה ייהנו ממנו מאוד. הפארק פתוח לקהל הרחב בעונת התיירות של מיקונוס הנפתחת באפריל ונסגרת באוקטובר. בשל מיקומו בלב האזור התיירותי בעונת התיירות צפו עומס וצפיפות רבים בפארק המים. הצפיפות ניכרת בעיקר בסופי שבוע.

העיר מיקונוס (חורה)

עיר הבירה של האי מיקונוס היא גם אחד מאתרי התיירות הבולטים על האי. העיר מיקונוס נחשבת לאחת הערים היפות באזור ארכיפלג האיים הקיקלדיים. מדובר בעיר יחסית עתיקה, הבנויה מסמטאות פתלתלות, בתים לבנים הבוהקים בשמש, מפרץ קסום וכחול ונמל קטן וחביב. נעים מאוד לטייל בסמטאות של מיקונוס. השיטוט משרה שלווה ורוגע. שתי שכונות נפלאות בעיר מיקונוס הם שכונת אלפקנדרה (Alefkandra) ו"ונציה הקטנה". השעות הנעימות ביותר לטיול בעיר הם שעות בין הערביים אז השמש יוקדת פחות והשקיעות הניבטות משכונותיה של העיר מיקונוס מרהיבות ורומנטיות ביותר. אזור הבילויים של מיקונוס העיר שהוא גם אזור הבילויים המומלץ ביותר בכל מיקונוס צמוד לשכונת "ונציה הקטנה".

שיט לאי דלוס (Delos)

האי דלוס שייך מנהלית לאי מיקונוס וממוקם שלושה קילומטרים דרומית מערבית ממיקונוס. ניתן לצאת לשיט הכולל טיול ביום מאורגן באי דלוס וחזרה למיקונוס לעת ערב. האי דלוס הוכרז כאתר מורשת עולמית מטעם ארגון אונסק"ו וזאת בשל הממצאים הארכיאולוגים החשובים שנמצאו בו וחשיבותו ההיסטורית הגדולה הן להיסטוריה היוונית והן לסיפורי המיתולוגיה היוונית. הביקור באי מרהיב ומרתק גם למי שאינו פריק של מיתולוגיה יוונית. יש כאן ממצאים ארכיאולוגיים מרהיבים, מבנים, מקדשים ושרידי פסלים שנותרו כעדות נפלאה לתור הזהב של יוון בתקופה הקלאסית לפני אלפי שנים.

צילום: Zde

חיי הלילה של מיקונוס

חיי הלילה של מיקונוס הם מפוארים ומלאי פעילות. עם רדת הלילה מתעורר לחיים רובע הפאבים והמועדונים של מיקונוס העיר (הצמוד לשכונת וונציה הקטנה). האזור אומנם פעיל לאורך כל היום, ותמיד תוכלו למצוא כאן מה לאכול, מה לשתות ולשמוע מוזיקה טובה, אבל אין ספק שהכל כאין וכאפס לאווירת החג שלובש רובע המועדונים לעת ערב. המועדונים המומלצים על האי הם ללא ספק ה- Caprice ה- Diva וה- Astra המקבלים את פני התיירים משעות החשיכה ועד אור ראשון. המוזיקה מתנגנת ברצף, האלכוהול נשפך ללא הכרה והאווירה שופעת הורמונים ורוח צעירה.

סצנת הגייז במיקונוס

מיקונוס הפכה בשנים האחרונות לאתר עליה לרגל להומוסקסואלים רבים שמצאו את המקום כגן עדן עבור הקהילה. במקום לצד כל אתרי הבילוי הפתוחים מן הסתם לכולם ישנם גם לא מעט פאבים ומועדונים המייחדים את עצמם ופונים אל הקהילה הגאה. בולט בנוף הגיי בר Romezzo שמתהדר במסיבות פרועות המתחילות מידי ערב אחר חצות ועד שעות הלילה המאוחרות. פאב אחר מומלץ הוא Elysium's Bar המהווה מקום מפגש עבור הומוסקסואליים רבים הבאים לעיר ובו ניתן גם להתעדכן על מסיבות ייחודיות לקהילה הגאה המתקיימות כמעט מידי ערב בעונת התיירות.

הוסף תגובה

Booking.com