אדמונטון, קנדה

אדמונטון, קנדה

אדמונטון (Edmonton), עד לפני מספר שנים, עיר גדולה אך מנומנמת במקצת השוכנת בלב פרובינציית אלברטה. כיום- אדמונטון הולכת וכובשת את מפת התיירות הקנדית. עם מגוון פסטיבלים המתקיימים בה לאורך השנה, מוזיאונים ואירועי תרבות ועם גולת הכותרת: הקניון הגדול בעולם הכולל לא פחות מ-800 חנויות המשולבות עם בית מלון ייחודי, פארק מים ופארק שעשועים הכל תחת קורת גג אחת בקומפלקס ענק- הופכים את אדמונטון לחוויית בילוי תיירותית נהדרת.

אדמונטון – כרטיס ביקור
שם: אדמונטון
מדינה: קנדה
פרובינציה: אלברטה
שטח: 684 קמ"ר
אוכלוסייה: 752,000 נפש
מטבע: דולר קנדי
שפה: אנגלית, צרפתית

אדמונטון – מידע כללי
אדמונטון היא אחת הערים הגדולות בקנדה, היא ממוקמת בפרובינציית אלברטה ומשמשת גם כבירתה, היא מדורגת כחמישית בגודלה בקנדה כולה. אדמונטון ממוקמת בחלקה הדרומי מרכזי של קנדה ונחשבת לבירת ואם כל הפסטיבלים של קנדה. עד לפני כעשור אדמונטון לא הייתה ממוקמת על מפת התיירות הקנדית, רבים מהתיירים העדיפו לפסוח עליה ועל חבל ארץ אלברטה בכללותו. בשנים האחרונות נעשים מאמצים רבים להעלות את קרנו של האזור ולהפוך את אלברטה בכלל ואת אדמונטון בפרט לאזור תיירותי ושוקק- והאמת, אין סיבה שהדבר לא יצליח. אזור אדמונטון הוא אחד האזורים היפים בקנדה, הוא ממוקם בלב עמק יפיפה הנחצה על ידי נהר. לא הרחק מן העיר עובר רכב הרי הרוקי הקנדי המצטיין ביופיו ונחשב לאזור הטבע היפה ביותר בקנדה כולה. אדמונטון הולכת והופכת להיות אחת מן הערים התוססות המעניינות והמרתקות ביותר על המפה הקנדית- שווה לקפוץ לביקור.

אדמונטון – מה לראות ומה לעשות?
 הקניון המערבי של אדמונטון (The West Edmonton Mall)– אחת מהאטרקציות המרכזיות ששמה את אדמונטון על המפה בשנים האחרונות היא ללא ספק הקניון המערבי הגדול של אדמונטון. מדובר בקומפלקס עצום של חנויות המתפרש על שטח של 400 אלף מטרים רבועים! מדובר על לא פחות מ-850 חנויות המוכרות כל מה שחלמתם, מיטב המותגים קיימים בקומפלקס החנויות העצום שמשתלב באופן מושלם עם מלון ענק, פארק מים, מרכזי בילוי ובידור, משטח החלקה על הקרח, מגוון מסעדות, מועדונים ועוד. אין ספק שאזור הקניון הגדול של אדמונטון שהמקומיים טוענים (ויש אמת בדבריהם) שמדובר בקניון הגדול בעולם, הוא ה-אטרקציה המושלמת של אדמונטון. רבים עולים לכאן לרגל ולא מפספסים את חווית הבילוי בקניון. שוו בנפשכם כמה זמן לוקח להשלים "לכבוש" את כל האטרקציות שלקניון המרהיב הזה יש להציע. על כן- פנו לכם יום יומיים לקניות… מה שהופך את הקומפלקס לחלומי עוד יותר הוא שכל השטח העצום הזה מקורה בתקרה מה שהופך את מזג האוויר בחוץ לשאלה שאינה אקטואלית. ניתן לבלות בבריכה, לטייל ב"רחובות" וב"שדרות" הקניון בהנאה ולבלות בפארק השעשועים מבלי לדאוג האם בחוץ קר או חם או יבש או שמא יורד גשם.

המוזיאון לחלל ומדע של אדמונטון (Edmonton Space And Science Center)– אחת מן המוזיאונים המרשימים ביותר באדמונטון הוא מוזיאון החלל והמדע. המוזיאון שכשמו עוסק בכל מפעל החלל וחקר העולמות הרחוקים והמקיפים אותנו מחוץ לאטמוספרה מבוסס כולו על מייצגים ויזואליים מרשימים, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של הצגת סרטים בתלת מימד תוך שימוש בטכנולוגיית IMAX מתקדמת הכוללת מסכי ענק מרשימים. היכולת לראות את החלל החיצון באופן כל כך מוחשי ללא ספק פורצת גבולות במוזיאון החלל של אדמונטון ולכן כדאי מאוד לבקר בו ולא לפספס את המיצגים המרהיבים.

המוזיאון לאומנות של אדמונטון (Edmonton Art Gallery)– מוזיאון האומנות של אדמונטון מכיל תצוגות קבועות ומתחלפות של מגוון סוגי ויצירות אומנות. במקום מוצגות תצוגות של אומנות קנדית מקומית ושל יצירות אומנות מכל העולם. בנוסף מוצגת במקום תערוכה ייחודית של יצירות אומנות שנעשו בקרב ילדים. המוזיאון פתוח בכל ימות השנה, הכניסה בתשלום מעל גיל 12 וביום חמישי הכניסה בחינם.

 

הוסף תגובה