צפון הודו

צפון הודו

צפון הודו – מידע כללי
רפובליקת הודו היא אחת מהארצות הגדולות ביותר בעולם, היא מדורגת השביעית בעולם אם נרצה לדייק, שטחה הכולל מקיף למעלה מ-30 אלף קילומטרים רבועים והיא נפרשת על פני מגוון צורות נוף שונות ומרהיבות. בשל גודלה של הודו נוהגים התיירים לחלק אותה למספר אזורי טיול ותיירות ונוהגים לטייל בה על פי אזורים זה בשל גודלה והמרחקים הגדולים בין הערים השונות.

אזור צפון הודו נחשב ליהלום שבכתר עבור המטיילים הישראלים, אם ניתן לומר שניתן "לוותר" על אזורים מסוימים בהודו, אין ספק שעל האזור הצפוני אף אחד מהתיירים הישראלים לא יעז לוותר. בצפון הודו טמונים כמה מפסגות הטיול שלכם בהודו, ועל כן מומלץ בחום להתחיל את מסעכם אף באזור זה.

צפון הודו – מה לראות ומה לעשות?
העושר התיירותי שמציע אזור צפון הודו לא מותיר אף תייר ישראלי אדיש. מספר האטרקציות התרבותיות בו עצום ועל כן תקצר היריעה מלהכיל את כל מה שמומלץ חשוב ורצוי לראות. ואם זאת קיבצנו עבורכם רשמית (חלקית ביותר) של מספר אתרים ואזורים שממש אבל ממש לא כדאי להחמיץ בצפון הודו.
• דלהי (Delhi)– עיר הבירה של הרפובליקה ההודית היא גם לרוב תחנתו הראשונה של כל תייר מתחיל בממלכה הקסומה של הודו. דלהי היא הצומת של מגוון קווי טיסה בהודו ולרוב מהווה גם "שער" לטיסות רבות מכל העולם. המפגש הראשון של התיירים הפוטנציאלים עם דלהי יכול להיות טראומטי או קסום, מאוד תלוי בתייר עצמו. חלקים רצים אל הרחובות הקסומים ומנסים לתפוס כמה שיותר ומכל הבא ליד ואחרים מזדעזעים מההווי ההודי ומנסים לתפוס את הטיסה הראשונה הביתה. ההמלצה הטובה ביותר היא לתת לדלהי את הזמן שלה, עם השיטוט ברחובות, הביקור באזורים היפים ובאטרקציות המרשימות שלה ובראשם קבר הומיון שנחשב בפי המקומיים והתיירים למבנה השני ביופיו בהודו אחרי הטאג' מאהל (על אף שחלקים אף מכתירים אותו במקום הראשון) תתרגלו אליה ואפילו תתחילו לחבב.
• ראג'סטן (Rajasthan)– ראג'סטן היא המחוז השני בגודלו בהודו ושום טיול בהודו לא יהיה שלם בלי ביקור במרחבים הנפלאים של ראג'סטן. המחוז (או המדינה) כפי שנוהגים לכנות אותו בשל מבנה הרפובליקה של הודו מכיל בתוכו מספר ערים מרשימות ביותר האוצרות בתוכן אתרים נפלאים כמו מקדשים, ארמונות וגם המון תרבות מקומית, פולקלור הינדי טיפוסי וחיים שלמים של מיליוני הודים שמנסים "לסגור את החודש" בכבוד.
• קשמיר (Kashmir)– חבל הארץ הצפוני ביותר ברפובליקת הודו נחשב החלק של קשמיר השונה מאוד מכל ההוויה ההודית הכוללת. חבל הארץ שברובו מאוכלס על ידי מוסלמים עלה לאחרונה לא מעט לכותרות ולא תמיד בקונוטציות פוליטיות חיוביות. עם זאת חבל קשמיר מזמין את המטיילים לחוות בו מגוון חוויות עוצרות נשימה וזאת בעיקר בזכות מקומו הקסום בחלקה הצפוני של המדינה, ככזה הוא ממוקם כ"כלוא" ומוקף מכל עבריו בהרי ההימלאיה. ריח האוויר הנקי, פסגות ההרים המושלגות המקיפות מכל עבר והנופים עוצרי הנשימה "עושים את העבודה" ומעניקים לביקור בקשמיר אווירת רוחניות שאין שני לה. בקשמיר תוכלו לעשות מספר טרקים מרהיבים ועוצרי נשימה המזמינים אתכם למגוון הרפתקאות ומבחני אומץ.
• הימאצ'אל פראדש (Himachal Pradesh)– אחד האזורים בעל הנופים היפים ביותר בצפון הודו. האזור כולו מאופיין בגבעות והרים המסודרים רכסים רכסים ומזמינים את התיירים בעיקר בעונת הקיץ החמימה הפוקדת את דרום ומרכז הרפובליקה ההודית לעלות אל הגבהות וההרים לתפוס פיסת שלווה נעימה ורעננה עם הרבה פחות אחוזי לחות וליהנות מלא מעט רוחניות ואתרים נפלאים. אחת הערים הבולטות באזור היא דהראמסהלה הידועה גם כמקום מושבו של הדלאי למה המנהיג הרוחני של דת הבודהיזם הטיבטי אשר גולה מארצו טיבט מזה שנים ונלחם ומוביל בכל העולם מאבק עיקש על עצמאותה של טיבט. תיירים רבים מגיעים אל דהראמסהלה ללמוד על הבודהיזם הטיבטי ולטעום ולו לרגע את אורחות החיים של המאמין הטיבטי הממוצע.
• צ'אנדיגר (Chandigarh)– אחת הערים המעניינות ביותר בהודו. היא ללא ספק ייחודית ושונה מכל מה שראיתם ועוד תראו בהודו. צ'אנדיגר נבנתה למרבה הפלא תוך תכנון מופתי מתוך תוכנית מוגדרת להיות עיר הבירה של פנג'אב. לפיכך רחובותיה רחבים, יש בה גנים ירוקים והיא בנויה כולה בסגנון מודרני. רוב התיירים המבקרים כאן נדהמים מהשונות והייחודיות על רקע הנוף ההודי הטיפוסי ולכן רואים בצ'אנדיגר מעין "הפסקה מהודו".

 

הוסף תגובה