וויניפג, קנדה – Winnipeg

וויניפג, קנדה – Winnipeg

וויניפג – כרטיס ביקור
שם: וויניפג
מדינה: קנדה
פרובינציה: מניטובה
שטח: 448 קמ"ר
אוכלוסייה: 675,000 נפש
שפה: אנגלית, צרפתית
מטבע: דולר קנדי
אקלים: מזג האוויר באזור וויניפג הוא מהקיצוניים ביותר בקנדה. בעוד עונת הקיץ בעיר חמימה יחסית ואף שמשית והטמפרטורות בה מגיעות לכ-25 מעלות ואף יותר, החורף בוויניפג הוא מהקשים ביותר בקנדה. הטמפרטורה הממוצעת בעונת החורף היא כ-10 מעלות מתחת לאפס בעוד בימים קרים הטמפרטורות יכולות לצלול בתלילות אף ל-40 מעלות מתחת לאפס וזאת מבלי להחשיב את הרוחות וסופות השלגים הקשות הפוקדות את האזור.

וויניפג – מידע כללי
וויניפג היא בירת פרובינציית מניטובה שבקנדה והיא נחשבת לאחת הערים הגדולות ביותר באזורה. היא ממוקמת בחלקה הדרומי של קנדה בסמוך לגבולה עם ארצות הברית. וויניפג נחצית על ידי שני נהרות העוברים בתוכה. הנהרות רד (Red) ואסיניבוין (Assiniboine) חוצים את העיר לאורכה ומספקים לה מראה מרשים ביותר. חלקים נכבדים בעיר כמו גם השדרות המרכזיות שבה נפרשות לאורך הנהרות הללו מה שיוצר גם מקום לטיילת נפלאה, שהיא ללא ספק אחד מאזורי הטיול החביב ביותר עבור תיירים המבקרים בעיר- בעיקר בעונת הקיץ החמימה. וויניפג ידועה בתור אחת הערים התרבותיות ביותר בקנדה ומספר מוקדי ומבני תרבות מצויים בה. מוזיקאים רבים העתיקו מקומם אל העיר, סרטים רבים צולמו בשטחה של העיר והיא ללא ספק עיר שמהווה השראה אומנותית עבור יוצרים רבים שמציירים, מפסלים, מנגנים וכותבים בין רחובותיה.

וויניפג – מה לראות ומה לעשות?
וויניפג היא עיר נפלאה לטייל בה בעונת הקיץ, הרבה פחות בעונת החורף. לרוב בעונת החורף העיר כולה מתכסה בשלג והנהרות שחוצים אותה קופאים והופכים להיות מגרשי החלקה. על אף הפוטנציאל התיירותי של נהרות קפואים, נסו אתם ליהנות כאשר בחוץ הטמפרטורה צונחת כמה עשרות מעלות מתחת לאפס.

אך כאשר וויניפג פחות מושלגת וקפואה היא מספקת לא מעט אזורים נחמדים בהם נעים ונחמד לטייל. הבולטים באזורים אלו היא הטיילת היפה הנפרשת לאורך גדות הנהרות ומספקת מפגש נפלא לתיירים הרבים המבקרים בעיר, שוק ה"פורקס" (The Forks) הוא שוק צבעוני ונחמד המצוי בדיוק בנקודת המפגש של נהרות הרד והאסיניבוין. השוק הוא מקום נפלא לבלות בו את שעות הבוקר והצהריים והמסעדות ובתי הקפה המקיפים אותו ונפרשים לאורך המזח מספקים אזור נפלא לאכול בו צהריים.

מרכזי הקניות של העיר באופן מעניין ומותאם לתנאי הקור הקשים השוררים כאן בעונת החורף הם אזורי קניות תת קרקעיים. על פני השטח לא תראו בוויניפג אפילו לא קניון אחד. עם זאת מתחת לאדמה תוכלו לבקר בלא מעט קניונים תת קרקעיים גדולים מאוד המקושרים כולם ברשת של מנהרות תת קרקעיות המאפשרות לתושבי וויניפג לשרוד את החורף הקר שפוקד אותם ולא להישאר ספונים בבתיהם אלא לצאת גם החוצה ולהישאר באזורים מקורים ומחוממים. הקניונים הטובים והמומלצים של ויניפג מצויים באזור רחוב מיין שהוא אחד הרחובות הראשיים בעיר.

פארק אסיניבוין ( Assiniboine Park ) קרוי על שם נהר האסיניבוין שהוא נמצא בצמוד אליו. זוהי הריאה הירוקה של וויניפג. הפארק המצוי דרומית לנהר ובאזור מערב העיר מהווה אזור בילויים ופנאי לתושבי וויניפג בעונת הקיץ. במקום ישנו גן חיות חביב, מדשאות נחמדות אזורי בילוי וספורט כמו גם סתם מסלולי הליכה לג'וגינג חביב של אחר הצהריים.

וויניפג – הקהילה היהודית
היהודים הגיעו לוויניפג כבר בסוף המאה ה-19. אז הייתה בה קהילה יהודית מפותחת ששאפה להתערות באוכלוסייה המקומית מבחינה לאומית, אך הקפידה לשמור על צביונה ועל יהדותה. בוויניפג יש לא מעט בתי כנסת, חלקם הגדול כיום כבר אינו פעיל. בעיר יש בית ספר יהודי עם 650 תלמידים וכיום כמות היהודים בוויניפג מוערכת בכ- 16,000 יהודים. ראש העיר של וויניפג כיום הוא יהודי והיא מקיימת קשרי ערים תאומות עם באר שבע ואף שותפות במספר פרויקטים חינוכיים עם ערים ובתי ספר יהודיים שונים מהארץ. הקהילה היהודית בוויניפג מאוד אוהדת את מדינת ישראל ולכן ישראלים מתקבלים בה תמיד בסבר פנים יפות ובזרועות פתוחות.

 

הוסף תגובה