קליפורניה, ארצות הברית – California

קליפורניה, ארצות הברית – California

קליפורניה היא ללא ספק אחת המדינות המלהיבות ביותר בארצות הברית. אין פלא שהיא מדורגת במקום הראשון מבחינת אוכלוסייתה, כולם רוצים לקחת חלק בפסטיבל הקרוי קליפורניה. עם ערים אדירות כמו לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו שנחשבים ללא ספק כדובדבנים שבקצפת האמריקאית המתוקה קליפורניה היא ללא ספק אחת משיאי הביקור בחוף המערבי. הקדישו לפחות מספר ימים לסיורים בעריה הגדולות, להתענג על חופי הים הנהדרים הנפרשים לאורך קו החוף וכמובן אל תשכחו ליהנות מאזורי הבילוי והפארקים המופלאים שברחבי המדינה.

קליפורניה- כרטיס ביקור

שם: קליפורניה
מדינה: ארצות הבירה
עיר בירה: סקרמנטו
שטח: 410,000 קמ"ר
אוכלוסייה: 36,000,000 נפש
שפה: אנגלית, ספרדית (בשל הקרבה לגבול עם מקסיקו)
מטבע: דולר אמריקאי
שעון: הזמן המקומי בקליפורניה הוא זמן החוף המערבי, השעון מקדים ב-10 שעות את שעון ישראל.
אקלים: מזג האוויר בקליפורניה דומה מאוד למזג האוויר המוכר לנו כאקלים ים תיכוני השורר גם בישראל. בשל הקרבה של המדינה לקו החוף האקלים בה ממוזג. מרבית המשקעים יורדים בעונת החורף הקרה ואילו עונת הקיץ יבשה ושטופת שמש. ככל שעוזבים את קו החוף ונכנסים לתוככי המדינה האקלים נעשה יבשתי חם ויבש יותר. בתחומי קליפורניה מצוי מדבר מוהאבי שנחשב למקום החם ביותר בחצי הכדור המערבי.

קליפורניה – מידע כללי

קליפורניה היא מדינה לחופה המערבי של ארה"ב. המדינה המדורגת שלישית בשטחה מבין כל מדינות ארצות הברית, אך מבחינת אוכלוסייתה היא במקום הראשון. אם היו מנתקים את קליפורניה מפדרציית ארצות הברית היא תחשב לשוק הכלכלי העצמאי ה-5 בגודלו בעולם כולו! מקור שמה של קליפורניה הוא ברומן ספרדי שנכתב במאה ה-16. המילה קליפורניה היא שילוב של שתי מילים ספרדיות שפירושן "כבשן חם". נהוג לייחס מקור שם זה לאקלים החם של קליפורניה בה השמש זורחת ברוב ימות השנה והקיץ שלה ידוע כעונה חמה במיוחד. כינויה הרשמי של קליפורניה בפי האמריקאים הוא "המדינה המוזהבת" תזכורת היסטורית לתקופת הבהלה לזהב שהתרחשה באזור במאה ה-19, אז המונים נהרו למדינה וליתר האזורים בחופה המערבי של ארצות הברית על מנת לנסות ולמצוא זהב ולהתעשר. הבהלה לזהב הייתה אחת הזרזים החשובים לפיתוחה ולהתעצמותה המהירה של מדינת קליפורניה.

קליפורניה – גיאוגרפיה והתמצאות

מדינת קליפורניה גובלת בצפון עם מדינת אורגון, בצפון מזרח עם מדינת נבאדה, בדרום מזרח עם מדינת אריזונה, עם מדינת מקסיקו בדרום ועם האוקיינוס השקט במערב- מה שהופך את קו החוף הפאסיפי שלה לאחד מקווי החוף היפים בכל ארצות הברית. מאחר והמדינה נפרשת על פני שטח רב (מדורגת כאמור כשלישית בגודלה בארצות הברית אחרי אלסקה וטקסס) קליפורניה מאופיינת בתאי שטח שונים ובטופוגרפיה מגוונת. בשטחה ניתן למצוא מחד את ההר הגובה ביותר בארצות הברית- הר ויטני המתנשא לגובה של מעל 4,400 מטרים, ומאידך את העמק הנמוך היותר המכונה עמק המוות. לצד אזורים הררים, נפרשים עמקים פוריים ומדבריות צחיחים וגדולים כמו מדבר מוהאבי שנחשב לאזור הצחיח והחם ביותר בחצי הכדור המערבי (שיאי הטמפרטורות שנמדדו במקום מדברים על 56 מעלות בצל!). הערים הגדולות בתחומי מדינת קליפורניה הן לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סן חוזה וסן דייגו אשר נחשבות לערים גדולות ובולטות גם בארצות הברית כולה בירתה סקרמנטו, אינה נמנית עם הערים הגדולות של המדינה ואף אינה מצויה על המפה הפדראלית של ארצות הברית כעיר מוכרת או כמטרופולין כלכלי חשוב.

קליפורניה – תחבורה

מדינת קליפורניה נפרשת כאמור על שטח רחב ביותר על פני החוף המערבי של ארצות הברית (מעל 400 קמ"ר) מה שהופך את עורקי התחבורה בה לחשובים ולמוכרים ביותר. הכביש המפורסם ביותר בתחומי מדינת קליפורניה הוא כביש מספר 1- זהו הכביש המהיר הנוסע לכל אורכו של קו החוף המערבי של ארצות הברית ויש המגדירים אותו כאחד הכבישים היפים בעולם. על אף שכבישים רבים בקליפורניה הם אוטוסטראדות רבות נתיבים ונוחות לנסיעה רק מעטים מבין הכבישים הללו הם כבישי אגרה מה שהופך את הנסיעה בהם לקלה, נוחה ובעיקר זולה. מסילות ברזל מקשרות בין הערים הגדולות ברחבי קליפורניה ואילו בלוס אנג'לס ובסן פרנסיסקו הערים הגדולות פועלות רכבות תחתיות ומערכת חשמליות מודרנית שמקלות מאוד את הניידות בתחומים העירוניים שידועים בעומסי התחבורה הרבים בהם. לקליפורניה מספר גדול של נמלי תעופה לטיסות פנים ולטיסות בינלאומיות אשר הגדולים בהם ממוקמים בלוס אנג'לס ובסן פרנסיסקו, נמלים ימיים מצויים בלוס אנג'לס ובאוקלנד בחלקה הצפוני של קליפורניה ומשמשים בעיקר לתנועת סחורות ופחות לתיירים.

קליפורניה – מה לראות ומה לעשות?

לוס אנג'לס (Los Angeles)- העיר הגדולה ביותר בקליפורניה ובמערב ארצות הברית היא ללא ספק אתר תיירות ראשון במעלה במדינה. ביקור בלוס אנג'לס הוא חוויה מהנה ומרגשת. יש כאן את השכונות הנוצצות ביותר והעשירות ביותר בארצות הברית כולה. אזור תעשיית הסרטים של הוליווד מכיל את מיטב סלבריטאי הקולנוע המוכרים בימינו, שכונות כמו בברלי הילס מהוות מוקד משיכה ועלייה לרגל לתיירים רבים ואזור קו החוף של העיר הוא מהיפים והמעולים בארצות הברית כולה. אין ספק שמדובר בעיר תענוגות מלאה באטרקציות בילוי לכל המשפחה. מצעיר ועד זקן ימצאו את לוס אנג'לס כחגיגה של קולנוע, תרבות בילויים ובידור.

סן פרנסיסקו (San Francisco)– אחת הערים המוכרות והמפורסמות בארצות הברית היא סן פרנסיסקו. שמה של העיר נקשר כמובן באתר "גשר הזהב" (The Golden Gate) שנחשב לאחד הגשרים התלויים המרהיבים והיפים ביותר בעולם וכנראה למפורסם מבין כולם. סן פרנסיסקו היא עיר דינאמית וסוחפת מלאה באתרי בילוי, חופים יפים ומקומות בילוי. בסן פרנסיסקו מתקיימת קהילת ההומוסקסואלים והלסביות הגדולה והססגונית בעולם. רובע קסטרו הידוע כרובע הגאה הראשון בעולם מקדם את פני התיירים ומהווה סמל בכל העולם לסובלנות ולפתיחות בנושא קבלת הקהילה ההומו-לסבית ומיסוד הנישואין והתא המשפחתי החד מיני.

פאלם ספרינגס (Palm Springs)- אחת מערי הנופש היפות ביותר בתחומי קליפורניה היא ללא ספק פאלם ספרינגס. העיר מרוחקת כ-180 קילומטרים מלוס אנג'לס ונמצאת בתחומי המדבריות של מדינת קליפורניה מה שהופך אותה לנווה מדבר יפיפה שרק מוסיף לקסם הייחודי שלה ולהיותה פנינה ירוקה בלב המדבר. העיר ידועה בבתי המלון המפוארים שלה, באזורי הבילוי היוקרתיים ומרכזי הקניות הנפלאים, אך יותר מכל מוכרת באמצעות מגרשי הגולף הגדולים והיוקרתיים בהם עשירי העולם נוהגים לשחק באווירה אקסקלוסיבית. כמו כן ניתן למצוא במקום אתרי ספא ובתי קזינו ובכלל שלל אתרים המתאימים למי שאוהב להתפנק וליהנות מחופשה יוקרתית ויקרה…

דיסנילנד קליפורניה (Disneyland California)– עולמו של וולט דיסני המוכר יותר בשם דיסנילנד הוקם לראשונה בשטחה של מדינת קליפורניה לא הרחק מלוס אנג'לס. מאז כבר הספיק לנדוד גם לחופה המזרחי של ארצות הברית למדינת אורלנדו ואפילו לחצות את האוקיינוס ולהגיע גם לטוקיו ואף ליבשת אירופה, אך החלום הקסום של עולמו של וולט דיסני החל את דרכו כאן בקליפורניה. הפארק שנחשב למוכר ולאהוב ביותר מבין כולם מכיל פארק שעשועים ובילוי ענק כמיטב המסורת של הפארקים של דיסני. מיטב הדמויות האהובות מכל סרטיו של דיסני שלובות במגוון מתקנים מהנים ומגוונים המבוססים על עלילות הסרטים. למי שטרם ביקר בפארק דיסני ברחבי העולם, ולמי שהיה והתאהב מומלץ להקדיש יום לביקור בפארק. אין ספק שחווית דיסני לעולם לא נמאסת ובכל פעם ההנאה היא כמו בפעם הראשונה.

הפארק הלאומי יוסמיטי (Yosemite National Park) – הפארק הלאומי יוסמיטי המצוי בשטחה של קליפורניה הוא ללא ספק אחד הפארקים ושמורות הטבע היפים ביותר והמוכרים ביותר ברחבי ארצות הברית. עמק יוסמיטי הפך לפארק לאומי ולשמורת טבע עוד במאה ה-19 כאשר הוכרז על ידי אברהם לינקולן כמקום הראוי לשימור. בכך למעשה נתחם השטח העצום של הפארק הלאומי המכיל בתוכו נופים מרהיבים ועוצמתיים של הרי גרניט, נחלים, מפלים ושאר מראות עוצרי נשימה. ברחבי הפארק קיימים מסלולי הליכה שונים וברמת קושי מגוונת באורך כולל של מעל 1000 קילומטרים. יש אינספור אתרים ואטרקציות טבעיות בשטחו של פארק יוסמיטי, הוא עמוס בצורות נוף משתנות, באתרי קמפינג וחניוני לילה. כמובן ניתן למצוא בתחומי הפארק בעלי חיים רבים ומגוונים כאשר המרגשים ביותר הם כנראה הדובים השחורים המצויים בפארק בכמות של מאות בודדות וסכנת הכחדה מרחפת מעליהם בימים אלה. מומלץ להיוועץ באתר המבקרים בכניסה לפארק על מנת לבחור את מסלולי הטיולים והאטרקציות המתאימות לכם ביותר על מנת שתוכלו למצות את הביקור בפארק ולהתאימו בצורה הטובה ביותר לצורככם.  

הוסף תגובה