קווינס, ניו יורק (ארצות הברית) – Queens

קווינס, ניו יורק (ארצות הברית) – Queens

קווינס הרובע הגדול ביותר מבחינת שטח של העיר ניו יורק זוכה ליחס אפרורי מצד התיירים, רבים מוצאים בו אזור נוח וזול יחסית ללון בדרכם אל מנהטן רובע השעשועים והבילויים של ניו יורק, אך אם תביטו בעיון סביבכם תוכלו למצוא גם בקווינס לא מעט אתרים ונקודות חן הראויות לביקור- כאלו שיהפכו את הביקור שלכם בניו יורק לשונה מעניין ומגוון הרבה יותר.

קווינס – כרטיס ביקור
שם: קווינס
עיר: ניו יורק
מדינה: ארצות הברית
שטח: 461 קמ"ר
אוכלוסייה: 2,230,000 נפש
שפה: אנגלית
מטבע: דולר אמריקאי

קווינס – מידע כללי
קווינס הוא אחד מבין חמשת רביעה של העיר ניו-יורק. הוא נחשב לרובע הגדול ביותר מבחינת שטחו והוא ממוקם בחלקו הצפון מערבי של לונג איילנד. הרובע עצום המימדים מחולק בעצמו לארבע "ערים" וזאת בשל צפיפות האוכלוסין בו ( מעל 230 מליון נפש) ושטחו הרב. ארבעת ה"ערים" המרכיבות את רובע קווינס הן ג'מייקה, לונג איילנד סיטי, פלאשינג ופאר רוקאוויי כאשר כל אחת מהן מתאפיינת בקבוצה אתנית דומיננטית אחרת החיה בה. באופן כללי ניתן לומר שקווינס מאופיינת בתמהיל אתני מעניין יש בה קהילות אסיאתיות רבות, קהילה יוונית ענפה וגם לא מעט יהודים המקיימים בה חיי קהילה יהודית מסוגרת על כל המשתמע מכך. המפה האתנית המגוונת הזו שעשתה בעבר לא מעט מתחים וחיכוכים היום היא הזדמנות נפלאה ליהנות מערב רב של תרבויות, מנהגים ומאכלים הפוגשים זה את זה ומשפיעים האחד על השני במפגש תרבותי מרתק.

קווינס – תחבורה
התחבורה בקווינס כמו בניו-יורק כולה מתבססת בעיקר על הרכבת התחתית ה- Subway אשר פרוס בכל רחבי ניו יורק בצורה יעילה וטובה ומסייע למיליונים מתושבי העיר והתיירים הפוקדים אותה מידי יום ביומו להגיע ממקום למקום במהירות ויעילות. ההתמצאות בתחנות הרכבת התחתית קלה ונוחה, הנסיעה מהירה ואין צורך לעמוד שעות רבות בפקקים של עומסי התנועה הניו-יורקים האופייניים כל-כך. רובע קווינס שגם הוא צפוף ועמוס ברוב שעות היום מרושת בצורה טובה מאוד בתחנות הרכבת התחתית ולכן זוהי הדרך הטובה ביותר לנוע ממקום למקום בעיקר בשעות העומס. כמובן שניתן לנסוע גם באוטובוסים ומוניות.

בקווינס מצויים שני שדות תעופה בינלאומיים ענקיים שנחשבים לשדות התעופה מהעמוסים בעולם. שדה התעופה "לה-גרדיה" ושדה התופעה "קנדי" הינם שני שדות התעופה המרכזיים של העיר ניו יורק (מלבד ניו-ארק השוכן מחוצה לה). רוב הטיסות הבינלאומיות הנוחתות בניו-יורק מידי יום נוחתות בשדות התעופה של קווינס מה שעושה אותה לעמוסה ורועשת ברוב שעות היום.

קווינס – מה לראות ומה לעשות?
מוזיאון הסרטים של קווינס (The Museum Of the Moving Image)- הנה לכם קצת היסטוריה שלא ידעתם- עד לפני שנים לא רבות מרכזה של תעשיית הבידור והקולנוע של ארצות הברית הייתה מרוכזת בקווינס. הרובע הניו יורקי האפרורי כיום היה בעבר מרכז ורקע לסרטים רבים בתחילת המאה הקודמת ותעשיית הקולנוע בו שגשגה. מיטב האולפנים האמריקאים פעלו בו והפיקו את סרטיהם בטרם עברה כל התעשייה אל החוף המערבי של קליפורניה מה שידוע כיום כהוליווד שירשה את קווינס וגזלה ממנה את תואר "בירת הקולנוע של ארה"ב". מזג האוויר האפרורי משהו של ניו יורק שהיא לביטול לא מעט ימי צילום יקרים כנראה הוביל את המפיקים לחיפוש אחר אזורים יבשים ונאים יותר ברוב ימות השנה כמו קליפורניה שבחוף המערבי. כיום בקווינס נותרו בעיקר זיכרונות ואת מוזיאון הקולנוע שמתאר את ראשית ימיה של תעשיית הקולנוע האמריקאית. המוזיאון המרתק מציג את ימי הזוהר של תעשיית הקולנוע בקווינס באמצעות אטרקציות ומוצגים רבים, ביקור מומלץ לכל המשפחה.

ביתו של לואי ארמסטרונג (Louis Armstrong's House)- אם אינכם יודעים מיהו לואי ארמסטרונג או שמוזיקת ג'אז היא לא לטעמכם כנראה שעליכם לדלג לאייטם הבא. לואי ארמסטרונג מגדולי נגני וזמרי הג'אז של המאה הקודמת ניהל את הקריירה המפוארת שלו מרובע קווינס בניו יורק. ביתו מוקדש כיום לקריירה המפוארת שבנה, תוכלו לצפות כאן בעשרות מוצגים, להתעדכן בפרטי ביוגרפיה מרתקים על הזמר המוכשר וכמובן לשמוע המון מוזיקת ג'אז טובה מבית היוצר של ארמסטרונג.

מפעל הפסנתרים של סטיינוואי ובניו (Steinway And Sons Piano Factory)- לכי נגני הפסנתרים המותג סטיינוואי ודאי אומר דבר או שניים על איכות. לאלו שאינם מבינים נאמר שפסנתרי סטיינאווי נחשבים לפסנתרים מהטובים בעולם בעיקר בזכות תשומת לב והרכבתם על ידי אומנים ומומחים בדרך של הרכבה ידנית וקפדנית כבר עשרות שנים. מפעל הפסנתרים שהיה בעבר מפעלו של איש אחד, אבי משפחת סטיינווי והיום עבר גם לבניו ולאומנים רבים אחרים הפך במרוצת השנים לשם דבר בתחום הפסנתרים הודות לאיכות, הדיוק והמקצוענות של הרכבת הפסנתרים. המפעל פותח שערים למבקרים שורצים לחזות בתהליך המורכב של הרכבת פסנתר גדול ממאות חלקים קטנים. מביקור בתהליך היצור לא ניתן שלא לצאת נדהמים ממלאת המחשבת של הרכבת הפסנתרים על ידי לא פחות מ-300 אומנים העמלים במקצוענות על הרכבת הפסנתר.

פארק לג'נטרי (Lgantry Plaza State Park)- אחד הפארקים היפים בקווינס הוא ללא ספק פארק לג'נטרי הנפרש לאורכו של נהר האיסט. הפארק ידוע בעיקר בשל הנוף הנשקף ממנו. הפארק כולו משקיף לעבר מנהטן המרהיבה וממנו קו הרקיע של מנהטן הידוע והמפורסם כל כך נראה יפה מתמיד. ביקור בפארק יכול להוות לכם כאתנחתא או כבסיס לטיול פסטוראלי בעיקר בשעות השקיעה אז קו הרקיע של מנהטן נצבע בצבעי כתום וורוד קסומים.

שמורת מפרץ ג'מייקה (Jamaica Bay Wildlife Refuge) – אחת מפנינות הטבע היפות של ניו יורק ממוקמות בקווינס, לא הרחק משדה התעופה קנדי נפרש מפרץ ג'מייקה עצום המימדים. על שטח שתואם כמעט את גודלה של מנהטן כולה נפרש המפרץ היפה המהווה בעונות המעבר (הסתיו והאביב) מקום משכנן של זנים רבים של ציפורים נודדות, אווזים וברווזים המנצלים את המקום היפה מלא המים, הביצות והעצים למנוחה במסעות הנדידה הארוכים שלהם מעל האוקיינוס האטלנטי. הביקור מומלץ כמובן בעונות המעבר אז האזור לובש חג ומתמלא בבעלי חיים והמוני פרפרים. הנוף הפסטוראלי מאוד לא תואם את האווירה האורבאנית האפרורית האופפת את ניו-יורק בכל ימות השנה ולכן מומלץ "לשבור את השגרה" בפנינת הטבע הזאת.

 



הוסף תגובה