ברוקלין, ניו יורק (ארצות הברית) – Brooklyn

ברוקלין, ניו יורק (ארצות הברית) – Brooklyn

ברוקלין- לא לדתיים בלבד. רבים מאיתנו משייכים את ברוקלין עם יהודים לובשי שחורים עמוסי שטריימלים פאות וציציות. אכן ברוקלין היא אחד המרכזים היהודיים החשובים של קהילת יהודי ארצות הברית ומכילה מאות אלפי יהודים חרדיים המרוכזים בה במספר שכונות, אך ברוקלין היא גם אחד מרובעיה העמוסים והשוקקים של העיר ניו יורק. התיירים שנוהגים לראות את ניו יורק כמתחילה ומסתיימת במנהטן שוכחים את האזורים האחרים של העיר המלאים באטרקציות, חוויות, טעמים ותרבויות הנמצאות במרחק לא רב מהתפוח הגדול- המקום שבו הכל קורה.

ברוקלין – כרטיס ביקור
שם: ברוקלין
עיר: ניו יורק
מדינה: ארצות הברית
אוכלוסיה: 2,465,000 נפש
שטח: 251 קמ"ר
שפה: אנגלית
מטבע: דולר אמריקאי

ברוקלין – מידע כללי
ברוקלין הוא אחד מחמשת הרובעים המרכיבים את העיר ניו יורק, הוא נחשב למאוכלס מבין כל חמשת הרובעים ואף היה לאחת הערים הגדולות בארצות הברית כולה עד לתחילת המאה ה-20 אז אוחד עם העיר ניו- יורק ופסק להיות עיר עצמאית בפני עצמה. ברוקלין מוכרת לכולנו, הישראלים בתור האזור שבו גרים המוני יהודים דתיים בארצות הברית. אכן מדובר בכמות גדולה של משפחות יהודיות חרדיות המקיימות אורח חיים דתי וחיים בקהילה אחת. על פי הנתונים מדובר בכ- 750,000 יהודים החיים כיום בשכונות מסוימות של ברוקלין, אך זהו רק חלק משלל המאפיינים ונקודות העניין שיש בברוקלין. ברוקלין היא גם מרכז תרבותי, כלכלי חשוב קיימים בה מרכזיים פיננסיים חשובים ומוזיאונים רבים ששווה לבקר בהם במהלך ביקורכם בניו-יורק. לרוב תיירים לא מגיעים לאזור ברוקלין (אלא אם כן המלון שלהם באזור) ומעדיפים להתמקד בעת שהותם בניו-יורק רק במנהטן הגובלת באזור ברוקלין מצפון.

ברוקלין- תחבורה
התחבורה בברוקלין כמו בניו יורק כולה מגוונת מאוד. הרובע מחובר למנהטן "בירת" הרובעים באמצעות גשר ברוקלין. הדרך הזולה והנוחה לנוע בברוקלין אשר גם בה עומסי התחבורה הינם סימן היכר ראשון במעלה היא כמובן הרכבת התחתית ה-Subway. הרכבת התחתית היא פתרון נוח "לדלג" על כל הפקקים. הרכבת מרושתת טוב (אם כי פחות ביעילות מפריסתה במנהטן) וניתן להגיע מכל מקום לכל מקום בכמה דקות של נסיעה. ההתמצאות ברכבת התחתית קלה מאוד- רק קחו מפה והקפידו לנסוע בקווים על הצבעים ועל פי הכיוונים הנכונים הרשומים על כל רציף ורכבת.

ברוקלין – מה לראות ומה לעשות?
קוני איילנד –(Coney Island)- אחד האזורים היפים בברוקלין הוא רצועת החוף הנפרשת באזור קוני איילנד. חי האי של קוני איילנד המהווה למעשה חלק מהאי לונג איילנד הגדול יותר הוא מעין טיילת גדולה לאורכם של החופים היפים הנפרשים ומהווים אטרקציה עבור תושבי ניו יורק בכלל וברוקלין בפרט. המקומיים אוהבים בעונת הקיץ החמה לטייל באזור הטיילת לרבוץ על החופים ולתפוס קצת שמש טובה. לאורך רצעת החוף התפתחו מספר פארקים נפלאים לטובת ילדים, וכמובן במרכז הטיילת הנפלאה עומד לו הגלגל הענק של קוני איילנד אשר הפך כבר לאחד מסמליה של רצועת החוף במקום יש אקווריום ימי ענק בו מומלץ לבקר בעיקר עם ילדים ולצפות במיני דגים שונים ומשוני השוחים להנאתם באקווריום הענק. נכון, יש חופים יפים מחופי קוני איילנד ועדיין אם הזדמנתם לאזור ויש ברשותכם מספר שעות מומלץ לתפוס קצת שלווה על קו החוף הקסום הזה.

פארק פרוספקט והגנים הבוטניים- אזור פארק פרוספקט והגנים הבוטניים של ברוקלין הם אזור יפה ומעין ריאה ירוקה של הרובע העמוס. אדריכלי האזור השכילו בלב העומס והשאון של העיר הגדולה לשתול גם מעין ריאה ירוקה וקוסמה בדמות הפארק רחב הידיים שיכול להוות מקום מפלט לתושבים ולתיירים מעומסי התחבורה האדירים, זיהום האוויר והרעש שרודף את ברוקלין לאורך כל שעות היום. הפארק מלא במדשאות ירוקות ובמונומנטים שונים. תוכלו למצוא כאן לא מעט אנדרטאות המאזכרות גיבורים בתרבות האמריקאית. בנוסף בצמוד לפארק מצויים הגנים הבוטניים של אזור ברוקלין. בגנים הבוטניים (הפתוחים לקהל הרחב ללא תשלום בימי שלישי ובתשלום סמלי בשאר ימות השבוע) תוכלו למצוא אוסף של זנים שונים ומשונים של עצים ומיני צמחים נדירים. הביקור באזור מומלץ בעיקר למי שלא בילה את "שעות הטבע" שלו בסנטרל פארק של מנהטן.

ברוקלין הייטס וגשר ברוקלין (Brooklyn heights/ Brooklyn Bridge)- אחד האזורים היוקרתיים ביותר בברוקלין הוא שכונת ברוקלין הייטס. כאן גרים עשירי ברוקלין הזוכים ללא ספק לנוף קסום הנשקף מבעד לחלונותיהם. ממש כמו בישראל שעל נוף משלמים כסף רב, גם כאן עשירי ברוקלין משלמים סכומים לא מבוטלים על מנת שכאשר יוציאו את ראשם מחלונות ביתם יוכלו לזכות בתמונה מרהיבה של קו הרקיע של מנהטן- אחד המראות המוכרים והאהובים בעולם. הבתים כאן לא בכדי מהודרים ומרהיבים במיוחד. נעים לטייל בשכונה שנחשבת כאמור לאחת היוקרתיות באזור לעת ערב, השקיעה צובעת עת שמי מנהטן הנשקפים מבעדה בצבעים יפים ועל כן הטיול הופך לפסטוראלי ורומנטי במיוחד. מומלץ מאוד למי שמגיע מאזור מנהטן לחצות בהליכה את גשר ברוקלין המחבר בין ברוקלין לבין דרום מנהטן. גשר ברוקלין אשר מהווה את אחד משלושת הקשרים המקשרים את מנהטן עם ברוקלין הוא גשר תלוי מעל נהר האיסט, הגשר היפה מואר בצורה נהדרת בעיקר לעת ערב ועל כן טיול עליו בשעות הדמדומים היא בהחלט חוויה נהדרת.

השכונות היהודיות- ברוקלין, מעבר לכל מאפייניה היא גם מרכז רב גוני של המון תרבויות. בעבר נקודה זו הייתה לה לרועץ והיא נודעה בעולם כאזור רווי אלימות וטעון במתח גזעי רב בגלל קהילות המהגרים הרבות שחיו בה כאשר כל אחת בעלת מאפיינים שונים וייחודיים. כיום האזור נחשב בטוח, ואכן יש בו עד היום כמויות רבות של אוכלוסיות שונות אשר הקימו להן מעין "גטאות" ייחודיים אשר מאפשרים להם לשמר את חיי הקהילה הסגורה שלהם. היהודים של ברוקלין שמספרים אומדים אותם בכ-750,000 נפש מרוכזים במספר שכונות בברוקלין ביניהן ב בורו פארק, ויליאמסבורג, פלטבוש, גרייבסנד וקראון הייטס. ביקור בשכונות הללו הוא חוויה יהודית מעניין ומסעירה. למי שביקר בשכונות החרדיות בירושלים בוודאי הדבר ידמה במקצת. אורח החיים של קהילות אלו מאוד שמרני ומסוגר. באם בחרתם לבקר באזורים אלו מומלץ להקפיד על לבוש צנוע (בעיקר לנשים) ולכבד את מנהג המקום.

 





הוסף תגובה