סביליה, אחת הערים הגדולות והיפות ביותר באזור אנדלוסיה ובכל ספרד היא פנינה של תיירות. שנים של כיבוש מוסלמי ולאחר מכן כעיר דגל בתקופת כיבושו של פרננדו השלישי יצרו בעיר מפגש מעניין של מזרח ומערב. מצד אחד מאופיינת בניחוחות אוריינטאליים ומצד שני בבזיליקות ובקתדראלות גותיות אירופאיות מרשימות מהיפות באירופה.

סביליה – כרטיס ביקור
שם: סביליה
חבל ארץ: אנדלוסיה
מדינה: ספרד
שטח: 140 קמ"ר
אוכלוסיה: 700,000 נפש
שפה רשמית: ספרדית
מטבע: אירו (מטבע האיחוד האירופי)

סביליה- מידע כללי

סביליה היא אחת הערים המוכרים והידועות באזור דרום צרפת בחבל אנדלוסיה. היא בירת מחוז סביליה (הקרוי אף הוא על שמה) ונחשבת לעיר הרביעית בגודלה בספרד. חובבי הכדורגל מכירים אותה בזכות קבוצת סביליה שנודעת בתור אחת הקבוצות המפורסמות והטובות בליגה הספרדית, אך העיר ידועה ומוכרת גם בזכות פניני הארכיטקטורה הפזורות בה ביניהן קתדראלת סביליה והחירדלה- מגדל הפעמונים של הקתדראלה, מצודת סביליה או מגדל הזהב, וגם בזכות המפורסמים הקבורים בה כמו מגלה הארצות הנודע כריסטופר קולומבוס לו העיר חולקת כבוד והדר. העיר המצויה ממש על סף הגבול הדרומי של ספרד עם מרוקו נהנית מניחוחות אוריינטאליים אולי בשל הקרבה לאוריינטליות המרוקאית המצויה ממש מעבר לגבול, אך ללא ספר בעיקר בשל שנים של כיבוש מוסלמי שנתן בעיר אותותיו שניכרים בה עד לימים אלו.

סביליה- מה לראות ומה לעשות

קתדראלת סנטה מריה דה לה סדה (Catedral de Santa Maria de la Sede)- הקתדראלה היא אחד מסמליה המוכרים והידועים ביותר של העיר סביליה, הוא נודעת בכל העולם הנוצרי כאחת הכנסיות היפות ביותר ואף על פי חלק מהמומחים נחשבת לקתדראלה הרומית-קתולית הגדולה ביותר בעולם. הקתדראלה המרשימה המתנשאת לגובה רב נבנתה בסגנון גותי ספרדי. בנייתה החלה במאה ה-15 ונמשכה לסירוגין עד המאה ה-19 אז קיבלה את צורתה הנוכחית. הקתדראלה עברה מספר גלגולים חלק מהמבנים קרסו לאחר השלמתם והוחלפו במבנים אחרים. בסופה של דרך בשנת 1987 הוכרה הכנסייה כאתר מורשת עולמית על ידי ארגון אונסק"ו של האו"ם. הביקור בקתדראלה הוא ללא ספק אחד משיאי הביקור עבור חובבי האדריכלות, וגם לאלו שלרוב נוטים להגיב באדישות למבנים עצומים כנראה שבמקרה זה יתקשו להישאר אדישים.

חירלדה (Giralda)- החירלדה הוא מגדל הפעמונים הצמוד לקתדראלת סביליה. המגדל שנבנה בסגנון הגותי והבארוק הוא אחד מהאתרים המתויירים והמכורים ביותר בסביליה. בעברו היה המגדל חלק ממינרט שנבנה במאה ה-12 בתקופת הכיבוש המוסלמי באזור ספרד. לאחר כיבושה של ספרד על ידי המלך פרננדו השלישי החלו לבנות את המגדל על חורבותיו של המינרט. בתחילה בראשו של המגדל הייתה כיפה המאפיינת את סגנון הבנייה המוסלמי, אך לאחר קריסתה במאה ה-14 עקב רעידת אדמה היא הוחלפה והנוצרים קבעו בראש המגדל צלב ופעמון. כיום החירלדה היא אחד מסמליה של סביליה ובפתוחה לביקור הקהל. לא תתקשו להבחין בה, היא מתמרת מעל רוב מבני העיר וניתן לצפות בה בצורה יפה מכיכר וירג'ין דה לוס רייאס.

הרובע היהודי העתיק- עד גירוש ספרד התקיימה באזור סביליה קהילה יהודית ענפה, היו בה מספר בתי כנסת מפוארים והיהודים חיו בשלום ובנחת בימי של השליט פרננדו השלישי. כל הפסטוראליות והשלווה באו לקיצם במאה ה-15 עם גירוש ספרד והקמת האינקוויזיציה, אז חוסלה הקהילה היהודית במקום והמוני אנוסים שהמירו את דתם הועלו על המוקד ועברו עינויי תופת בידי אנשי האינקוויזיציה. כיום לא נשאר זכר רב לתור הזהב של הקהילה היהודית של סביליה. הרובע היהודי העתיק החליף את שמו לרובע "סנטה קרוז" (הצלב הקדוש) ולא נותרו בו סממנים רבים של יהדות. האותנטיים ביותר מבין השרידים היהודיים עם שני עמודים בודדים מכנסיית "סנטרה מריה" המצויה בתוככי הרובע העומדים משני צידיו של שער סתום שכנראה בעבר היה שער בית הכנסת הגדול של הקהילה היהודית בסביליה. אם תביטו סביבכם היטב תוכלו אף להבחין מפעם לפעם בכתובות בודדות בשפה עברית שטרם נמחקו או שהזמן עדיין לא נתן בהן אותותיו.

פלאסה דה אספניה (Plaza De Espana)- ללא ספק זוהי אחת הכיכרות המזוהות ביותר עם העיר סביליה ואחד מסימני ההיכר המודרניים של העיר הספרדית הידועה. הכיכר נבנתה בשנת 1929 לכבוד התערוכה "הספרדית-אמריקנית" שנערכה בעיר. בתערוכה הוצגו מיטב המצאות הטכנולוגיה האמריקאיות והספרדיות (נכון לימים של שנות ה-30 במאה הקודמת). היא עוצבה בצורת חצי מעגל גדול וסביבו בניינים רבים שכיום משמשים כמשרדי ממשלה. בחזיתו של חצי המעגל המוני קשתות וגשרים יפים המעוצבים בקפידה ובמרכזה מזרקה גדולה ומרשימה. במקום ניתן לשכור סירה ולשוט סביב החפיר המקיף את הכיכר ובכך להתרשם מכל היופי שבה ומהתערוכות המתחלפות הנערכות בה.

קרבות שוורים בפלאזה דה טורוס- ללא ספק זהו האצטדיון (אם ניתן לכנות זאת כך) הגדול ביותר באזור דרום ספרד לקרבות שוורים. קרבות שוורים הוא אחד מהאירועים המרכזיים במסורת הספרדית המצוי כיום במחלוקת אידיאולוגית קשה ברחבי העולם כמו גם בתוך ספרד עצמה. יש אלו הרואים בקרבות ספורט תרבותי מסורתי של ממש ויש הרואים בכך התעללות נוראית בבעלי חיים חסרי ישע. אם אתם מבין התומכים באג'נדה הראשונה הביקור באחת מקרבות השוורים הנערכים במקום הוא ללא ספק חוויה בלתי נשכחת עבורכם. הקרבות נערכים שם כמעט מידי יום בעיקר בשיא עונת התיירות. תוכלו לחזות במטדור (לוחם השוורים) נלחם ומשסה את הכידונים בשור הזועם הרץ לעברו עד שהוא מכניע אותו באופן סופי על הרחבה לקול תשואות הקהל- ללא ספק מחזה מרשים אשר ההנאה ממנו מוטלת בספק ובנקודת ההסתכלות של המתבונן.

הוסף תגובה

Booking.com