טריף היא ללא ספק "אי מטריף". האי הגדול שבקובצת האיים הקנאריים נהנה מאוטונומיה כמעט מלאה מהשלטון הספרדי. המקומיים הפכו אותו ברבות השנים לגן עדן לתיירים. ניתן לבלות כאן את אחת החופשות הטובות שבהם נפשתם מימכם. ים תכול, נופים מרהיבים, הר געש אימתני ואווירת קרנבל ופסטיבל הופכים את טנריף לאחד מהיעדים המועדפים על מיליונים ברחבי העולם כאשר אצלם בבית הטמפרטורות צונחות והשלג יורד. טנריף היא אי האביב הנצחית. עם טמפרטורות נוחות לאורך כל השנה היא כובשת את לבבותיהם של מיליונים. ללא ספק מיליוני תיירים לא טועים- למה שלא גם אתם תהפכו את טנריף ליעד החופשה הבא שלכם?

טנריף – מידע כללי

טנריף הוא אי בלב האוקיינוס האטלנטי, הגדול מבין האיים הקנאריים המצויים תחת שליטתה של ספרד אך בפועל נהנים מרמת שלטון עצמאי די גבוהה. השלטון הצרפתי השתלט על האי במאה ה-15. לאחר ההשתלטות הספרדים הביאו להרס התרבות המקומית, שעבדו את התושבים הילידים ששהו על האי באותה תקופה, הכפיפו אותם לממלכת ספרד, כפו עליהם את דת הנצרות והביאו להתערבבות האוכלוסייה המקומית עם המהגרים הספרדים שהובאו לאי מתוך רצון ליישבו במהרה ולנצר אותו כחלק מתוכנית צליינית כוללת להרחבת השליטה של דת הנצרות בעולם. האי עצמו מגוון ומרשים ביותר בנופיו המגוונים. בצפונו הצמחייה רבה ועבותה מאוד ואילו בדרומו ישנם חופים צחיחים מלאים בחול זהוב בהם השמש יוקדת. בטנריף ניתן גם לטייל וגם לנפוש ולכן לא פלא שהענף הכלכלי של האי הוא תיירות- התיירים פוקדים את טנריף לאורך כל ימות השנה, מזג האוויר הממוזג והאקלים הנוח שבו הופכים את האביב בו לנצחי. אין כמעט ימים קרים ותמיד ניתן למצוא בו יום שטוף שמש בו ניתן לצאת ולטייל.

טנריף- מה לראות ומה לעשות

חופי הים של טנריף הם מהיפים והשלווים בלב האוקיינוס האטלנטי, מזג האוויר הנוח הופך אותם לאטרקציה מושלמת עבור עשרת מיליוני התיירים הפוקדים את האי מידי שנה, לרובם ישנם בתי קיט ונופש והם באים להעביר על החופים את ימי החורף האירופאים הקשים שכאן בטנריף מאופיינים בטמפרטורות שלא צונחות מ-18 מעלות. חופי הים הם ללא ספק האטרקציה המרכזית לתיירים ולבליינים שאוהבים את השילוב הנצחי שבין חול זהוב וים תכול.

סנטה קרוז

אחת מהערים המפורסמות ומתוירות ביותר בטנריף הנושאת גם בתואר "בירת האי", העיר שוכנת בדרום האי, באזור החופים והריביירה והוא למעשה המושל בכל תעשיית התיירות של טנריף. הריביירות המרשימות באזור מושכות אליהם מיליוני תיירים בשנה . החופים המרהיבים והמים הכחולים מושכים את רובצי החופים מכל העולם, יחד עם זאת באזור סנטה קרוז חבוי לו ללא ספק אחד מהטרקים היפים ביותר ברחבי טנריף- טרק "עמק השטן". הטרק מתחיל בטיפוס לאזור העיירה אדיג'ה וממנה בהליכה לרדת לתוך ערוף "עמק השטן" (בספרדית: בראנקו אל אינפיירנו). העמק הקסום כלוא בין צוקים הסובבים אותו ותוחמים אותו מכל עבר בתחושה של פראיות המאיימת לסגור על המטייל בתוככי הגיא. המסלול שאורכו 6 ק"מ מסתיים במפל קסום הטובל בעמק ירוק וצמחיה עבותה ונפלאה.

הקרנבל של טנריף הוא ללא ספק אחת החגיגות הנהדרות של העולם המערבי. יש האומרים שהוא מתחרה מכובד מאוד לקרנבל המפורסם בריו דה ז'נירו (ברזיל). מקורו כנראה במסורת ילידית עתיקה שהשתלבה עם מסורת נוצרית מאוחרת והולידה מספר ימים של פורקן, שכרון חושים ופסטיבל מהצבעוניים והראוותניים על פני הגלובוס. הקרנבל מתקיים מידי שנה בתאריכים שאינם קבועים אך לרוב בסביבת חודשים פברואר/מרץ. בימים אלו העיר סנטה קרוז לובשת חג ומתקשטת בדגלים, סרטים צבעוניים ונורות המאירות באור יקרות את רחובותיה השלווים הופכים אותה לקרקע פורייה לחגיגות מסביב לשעון. בין האירועים הגדולים המאפיינים את הקרנבל (עליו אגב עובדים המקומיים שנה שלמה) הוא הערב בו הגברים מתלבשים לנשים והנשים לגברים- המקומיים מתייחסים לעניין ברצינות רבה ושבועות רבים לפני ליל התחפושות מכינים לעצמם תחפושות מפארות ומרשימות. ערב סיום הקרנבל הוא אולי אחד הטקסים המוזרים ביותר על פני האי "טקס קבורת הסרדין" זהו מנהג מסורתי קדום בו פוסעים אלפי אנשים לובשי שחורים כאשר בראש התהלוכה צועדת בובת סרדין ענקית אותה שורפים וקוברים כאות לסיום הקרנבל. ההמונים מקוננים כאבלים (כאשר הכל תחת תחפושת ובאווירת הקרנבל המשונה) על אובדנו של הסרדין ולאחר מכן משנקבר הולכים ההמונים לכנסיות לבקש מחילה על חטאיהם (והאמינו לנו, עם אווירת הפורקן והחטאים של ימי הקרנבל יש ויש על מה לבקש סליחה ומחילה).

הר הגעש טיידה

הוא ההר המפורסם ביותר על גבי האי ומהווה אטרקציה תיירותית של ממש. כמו כל דבר בטנריף גם ההר הפך להיות פסטיבל שלם של תיירות ויש סביבו הילולה שלמה. ישנם טיולי יום לעבר הר הגעש העצום, רכבל המחבר את מרגלות ההר עם לוע הר הגעש עצמו סיורים ומסלולי טיולים בטבע ועוד. הר הגעש נראה כמעט מכל פינה ברחבי האי הוא מתנשא לגובה של למעשה מ-3700 מטרים והתרוממותו מעל הקרקע מתוארכת לתקופה של לפני 10 מליון שנה. בחורף ההר הוא אחת הנקודות הבודדות בטנריף המכוסות בשלג, אך גם אז זה לא מונע ממיליוני התיירים לפקוד אותו פעם אחר פעם.

פוארטו דה לה קרוז

עיר תיירותית נפלאה בצפון טנריף. באזורים הפחות צחיחים נמצאת לה אחת מהעיירות היפות ביותר בטנריף והיא דוגמא אחת לעוד הרבה עיירות יפות, שלוות ופסטוראליות הפזורות במקום. סביר שתוכלו לבקר בעוד כמה עיירות קרובות ולחוש את אותן תחושות, יחד עם זאת סביר עוד יותר שבכולן תמצאו את אותם תיירים ולא תמצאו שמץ של אותנטיות מקומית- כי בטנריף הכל מאוד תיירותי. בעיירה אפשר למצוא מעיינות ובריכות מי ים הטובים לעור הגוף ולמרפא, גנים בוטניים יפיפיים עם זנים ייחודים של צמחים.

הוסף תגובה

Booking.com