סן טרופה, צרפת – Saint Tropez

סן טרופה, צרפת – Saint Tropez

סן טרופה, צרפת – Saint Tropez
מאז הגיעה לכאן ברידז'יט בארדו האגדית בשנות השישים ומיתגה את המקום כאתר התיירות החביב אליה לא מפסיקים לנהור לסן טרופה כוכבים, מיליונרים ושאר תיירי העולם הרוצים להרגיש ולו לרגע- חלק ממועדון האלפיון העליון. עיירת הנופש שמותגה לאורך השנים כאחת הפנינות הנוצצות ביותר בריביירה הצרפתית מחדשת את פניה, לובשת חג וממתינה לך במיטב חופיה, מועדוני הבילויים וחנויות היוקרה שממתינות רק לכם (ולמיטב סלבריטאי הוליווד כמובן).

סן טרופה – כרטיס ביקור
שם: סן טרופה
מדינה: צרפת
מחוז: הריביירה הצרפתית
אוכלוסיה: 5700 נפש
שטח: 15 קמ"ר
שפה: צרפתית
מטבע: אירו (מטבע האיחוד האירופי)

סן טרופה – מידע כללי
סן טרופה היא עיירת נופש מפורסמת וידועה בלב הריביירה הצרפתית (דרום צרפת) לא רחוקה מניס וממרסיי ממוקמת סן טרופה במקום אידיאלי לשפת הים התיכון עטופה באבק של כוכבים. הייתה זו ברדז'יט בארדו כוכבת הקולנוע הנערצת של שנות ה-60 שצילמה בעיירה סן טרופז, אז כפר דייגים קטן- מקום שכוח אל, את סרטה השערורייתי "כשאלוהים ברא את האישה" ושמה אותו על המפה. המונים נהרו לעיירה הקטנה, החלו לטפח אותה- לבנות, לעצב לקנות אדמות מה שהביא במרוצת השנים להתפתחות תעשיית תיירות שלמה בעיר שהפכה לאחת הנוצצות בריביירה הצרפתית- כיעד תיירותי מועדף על המוני אירופאים בכלל ואולי בפרט עבור המוני סלבריטיז וכוכבי הוליווד שכובשים אותו בהמוניהם ומאכלסים את בתי הקיט ודירות הנופש שהם מחזיקים דרך קבע לחופיה המדהימים של סנט טרופה.

סן טרופה – מה לראות ומה לעשות?
מה לראות? – את כל המי ומי
מה לעשות? – לקנא…

אם תחפשו בסן טרופה מוזיאונים,כנראה שלא תמצאו, גם פלאי ארכיטקטורה לא קיימים פה (אם וילות יוקרתיות ויאכטות ענק העוגנות בנמל העיר אינן בגדר פלאי ארכיטקטורה). התרבות הרווחת בסן טרופה היא תרבות הבילויים הפופולארית בקרב האלפיון העליון של מיטב אילי ההון וכוכבי הוליווד הקיימים היום בעולם. לא חריג לראות כאן בעונת הקיץ את ג'ק ניקלוסון, ברברה סטרייסנד, אופרה ווינפרי ושאר כוכבים מהלכים להם להנאתם לאורך קו החוף ואף תופסים קצת שמש, שקט ושלוה לחופי הים.

התרבות של סן טרופה היא תרבות הבילויים והקניות. למי שעומק כיסו עמוק ניתן למצוא כאן שדירות מעצבים עם חנויות יוקרה ממיטב המותגים הנוצצים ביותר של רשתות האופנה הצרפתיות, חנויות הנעלה, הלבשה ואקססוריז נמצאות כאן פרושות לאורך הרחובות כיד המלך במחירים מופקעים כיאה למקום שמכבד את עצמו ואת מועדון האלפיון העליון ששוהה בו.

הבילויים של סן טרופה גם הם בניחוח של הוליווד. מועדונים יוקרתיים, פאבים ומסעדות מעולים שנפתחים עם רדת הלילה ופעילים עד השעות הקטנות משמחים ומבדרים את התיירים באווירה יוקרתית מושלמת.

אחד מיעדי התיירות החשובים בסן טרופה הוא ללא ספק חוף הים. חופי הים של העיר הם מהיפים שבחופי הריביירה- כפי שאומר הביטוי: "הכוכבים לא טועים". כוכבי הוליווד שכבשו את המקום יודעים על מה הם משלמים ולא מוכנים להתפשר על איכות. מספר חופים מומלצים בתחום שיפוטה של סן טרופה הם החופים Caneliers, Salins, Bouillabasse שידועים במימיהם הצלולים החוף הנעים והנוח וכמובן החתיכים והחתיכות שרובצים על החוף.

כמובן שסביב החופים רווחת תעשיית הפלגות ביאכטות מפוארות, סיורי תיירות לאורך קו החוף וגם מועדוני גלישה (בעיקר בסירות מפרס וקייט סרפינג) לטובת הצעירים והצעירים ברוחם שביניכם. למעיזים ישנם מספר חופים פרטיים המוכרזים באופן רשמי כחופי נודיסטים- הכניסה היא ללא בגדים כמובן…

 

הוסף תגובה