קרקסון, צרפת – Carcassonne

קרקסון, צרפת – Carcassonne

קרקסון היא ללא ספק עיר האגדות. כבר ממבט חטוף תתגלה לעיניכם העיר העתיקה של קרקסון שהיא ללא ספק גולת הכותרת של הביקור. העיר הנפלאה החבויה אי שם בדרום מערב צרפת רחוקה מהציביליזציה של פאריז מאות קילומטרים, אך ללא ספק שווה את זה. העיר המבוצרת נראית כמי שיצאה הרגע מסרט על ימי הביניים. סיור בין חומותיה, וביצוריה עושה ממש רצון עז ללבוש שריון אבירים ממתכת, לקחת חרב לעלות על סוס ולדהור על מנת להציל את הנסיכה הכלואה בתוך אחד מצריחי המגדלים הנישאים מעל החומות. חוויה מעולם האגדות- דיסנילנד אמיתי!

קרקסון – כרטיס ביקור
שם: קרקסון
מדינה: צרפת
מחוז: לנדוק-רוסיון
שטח: 65 קמ"ר
אוכלוסייה: 48,100 נפש
מטבע: אירו (מטבע האיחוד האירופי)
שפה: צרפתית

קרקסון – מידע כללי
קרקסון היא ללא ספק אחת הערים היפות ביותר בצרפת, היא עיר מלאת דרמה ומסתורין בעיקר בזכותה מבנה הצלבני המרשים שלה והביצורים העוטפים אותה מכל עבר. ביקור בקרקסון הוא חוויה עבור כל מי שחלם על מסדרי אבירים ונסיכות כשהיה קטן. כל אלה יוגשמו בקרקסון הבנויה לתלפיות ונחשבת למבצר הצלבני הגדול והמרשים ביותר באירופה הממוקמת בדרום מערב צרפת בסמוך לגבול עם ספרד.

בשנת 1997 הוכרזה העיר קרקסון כאתר מורשת עולמי על ידי ארגון אונסק"ו מה שהעלה אותה ללא ספק על מפת התיירות העולמית. ביקור בה וטיול ברחובותיה הנפרשים לאורך החומה המבוצרת ולמרגלות הצריחים המחודדים המתנשאים לגובה רב מחזירים את המבקר לימים של הצלבים, המאה ה-13 בה הסתובבו במקום אבירים רכובים על סוסים ונסיכות שרק חיכו שמשהו יצילן.

העיר קרקסון מחלוקת לשניים "העיר הנמוכה" ו"העיר העתיקה" המופרדות ביניהן על ידי נהר האוד החוצה אותה במרכזה. אזור העיר הנמוכה הוא הפחות תיירותי והיותר "עירוני" בעוד אזור העיר העליונה הוא גולת הכותרת של הביקור ומכיל כאמור את המבצר הנפלא, הצריחים המחודדים והקתדראלה המרשימה.

קרקסון – מה לראות ומה לעשות?
מרכז העניין בקרקסון הוא אזור העיר העתיקה (לה-סיטה- LaCite) הבנויה על גדות נהר האוד. לא תוכלו לפספס את העיר העתיקה הבנויה כולה כמבצר צלבני אחד גדול. העיר נבנתה במאה ה-12 על ידי הצלבנים שביצרו אותה בצורה מרשימה מאוד והתמקמו בה בעיקר מאחר והאזור היה חשוב מבחינה אסטרטגית- חלש על פני הדרך היבשתית שקישרה בין האוקיינוס האטלנטי לים התיכון.

הגישה אל העיר העתיקה נוחה מגדות נהר האוד, שם ניתן לחנות בחניון (אם הגעתם עם רכב) ולעלות או ברגל (קחו נשימה עמוקה מדובר בעלייה לא פשוטה) או באוטובוס ולהיכנס לתוככי העיר העתיקה.

הביקור בעיר העתיקה הוא ללא ספק חוויה משובבת נפש. כל מי שחלם בילדותו להיות אביר יכול עכשיו להגשים את חלומותיו הכמוסים. סיור בתוככי העיר העתיקה נראה ממש כפיסת אגדה הלקוחה מאגדות מסדרי האבירים עליהם גדלנו כולנו (לא סתם נבחרו ביצוריה של העיר כרקע לסרט "רובין הוד" שצולם בעיר העתיקה של קרקסון).

הכניסה למתחם העיר העתיקה אינו כרוך בתשלום, אך כניסה לאתרים שיפורטו מיד כרוכה בתשלום ובכל אחת מהן מדובר באתרים מוסדרים עם שעות פתיחה וסגירה- ולכן מומלץ לשים לב שאינם עושים את כל הדרך לחינם.

קתדראלת סן נז'אר (Snt.Nazarire)- היא הקתדראלה היפה והמבוצרת הממוקמת בלב העיר העתיקה. היא נבנתה בין המאות ה-11 עד ה-14 ומאז היא עומדת יציבה במשך מאות שנים. הביקור במתחם הקתדראלה עוצר נשימה. היא מאופיינת בסגנון בניה גותי מרשים ביותר, חלונות הויטראז'ים שבה נחשבים מהמרשימים שבצרפת כולה ואין ספק שבביקור בה ה"דרמה" מורגשת באוויר- כאילו יצאה מסרט.

ארמון שאטו קומטאל (Chateau Comtal)- גולת הכותרת של העיר העתיקה הוא ללא ספק הארמון המבוצר שאטו קומטאל. הארמון אינו ארמון כשאר ארמון הפאר של צרפת ואירופה כמו ארמון וורסאי מימי לואי ה-14 אלא מדובר על ארמון שהוא כטירה מבוצרת וקודרת. ממש כמו בסיפורי האגדות ניתן לערוך בו סיור ולחוש את האווירה הדרמטית של פעם. טיול בין הצריחים, החדרים השוממים, סיור על החומה העבה והכפולה והצצה מבעד לחרכי הירי עושים את הסיור לחוויה בלתי נשכחת. במקום נערכים סיורים מודרכים על ידי מדריכים בצרפתית ובאנגלית. הסיור מודרך באמצעות המדריך מוביל אתכם לאותן מקומות סודיים בתוככי הטירה ומוסיפים נופך דרמטי סיפורי נוסף- מומלץ!

 

הוסף תגובה