פרובנס, צרפת – Provence

פרובנס, צרפת – Provence

פרובנס – מידע כללי
פרובנס הוא אזור גיאוגרפי בצרפת הממוקם בדרום המדינה וגובל באיטליה במזרחו ובים התיכון בדרומו ונחשב ללא ספק לאחד מאזורי התיירות הפופולאריים ביותר בצרפת וככזה הוא מהווה אבן שואבת למיליוני תיירים הבאים לטייל בו ולנפוש בו לאורך קו החוף ובכפרים הפסטוראליים הפזורים לכל אורכו.

מה סוד קסמה של פרובנס? כנראה שהקסם טמון בשילוב הייחודי שבין הטבע, המרחבים הפתוחים הנופים עוצרי הנשימה של חופים סלעיים נפלאים והשדות והגבעות הירוקות עם הכפרים הפסטוראליים הפזורים בכל האזור ומבנים עתיקים- טירות, כנסיות מנזרים ומצודות מתקופת עתיקות של ימי הביניים.

תיירים רבים נוהגים לנפוש בפרובנס, לשכור רכב ולטייל בדרכים המקשרות בין הכפרים הקטנים השונים. המחזות הנשקפים מבעד לחלונות הרכב נפלאים וכוללים שדות ירוקים, כרמים של גפנים, מרחבים וכמובן חופי ים נפלאים. כל אלה תורמים תרומה משמעותית לשלווה והרוגע המאפיינים כל כך את חבל הארץ הזה.

פרובנס- מה לראות ומה לעשות?
בנדול (Bandol)- בנדול היא עיר נופש במערב פרובנס בה ניתן ליהנות מהמרינה הנפלאה של העיר, מסעדות הדגים והנמל הנפלא והעתיק שממנו יוצאות מידי יום סירות תיירים העושות סיורים ברחבי האזור ומאפשרות לצפות בקו החוף של פרובנס מכיוון הים. באזור בנדול תוכלו לבקר ביקבים המתמחים בייצור יין צרפתי משובח. ליד כל יקב נפרשים לרוב הכרמים שבשיא העונה עמוסים בענבים ירוקים וסגולים- מראה משובב נפש. רוב בעלי היקבים השכילו בשנים האחרונות לפתוח אותם לקהל הרחב והפכו להיות אטרקציה תיירותית פופולארית בפרובנס. ניתן לחזות בתהליך הפקת היין, לטעום וכמובן איך לו- לקנות את התוצרת.

טולון (Toulon)- טולון היא אחת מערי הנמל החשובות בצרפת. הנמל המודרני של טולון הוא השני בגודלו בכל המדינה והוא מהווה עורק תחבורתי ומסחרי חשוב לצי הסוחר של צרפת. בנוסף הנמל העתיק יותר של טולון הוא אחד מהנמלים היפים בכל רחבי פרובנס וזאת בעיקר הודות להרים הירוקים הנישאים המקיפים אותו כאשר בראש כל אחד מהם מתנשאים טירה או מבצר בסגנון ימי-הביניים מה שמשרה על האזור אווירה ותחושה של חיים באגדה מימי מסדרי האבירים של אירופה. בשולי העיר מתנשאים הרים גבוהים עליהם ניתן לטפס באמצעות כביש גישה צר המוביל אל הפסגות הירוקות, או באמצעות רכבל המחבר את טולון העיר עם פסגות מההרים נשקף נוף נפלא על כל רצועת החוף הפרושה למרגלות העיר.

אביניון (Avignon)- אביניון הוא אחת הערים היפות והעתיקות בחבל פרובנס. היא נבנתה בתקופת ימי הביניים בסגנון בניה האופייני לתקופה- רחובות צרים המוקפים בחומה מבוצרת ועבה עם חרכי ירי. אביניון נחשבה לאחת מבירות הנצרות בעולם העתיק והמטיילים בה יכולים לחוש בצדק שהם מבקרים בכלל ברומא. סגנון הבנייה, הקשר האדוק לנצרות ולכנסייה הקתולית, הכנסיות והארמונות הפזורים ברחבי העיר הופכים אותה ללא ספק לעיר קלאסית ופסטוראלית מאוד. לא פלא שהיא מלאה באומנים המוצאים בה מקור השראה ליצירותיהם. בעיר ניתן לבקר באמון האפיפיורים, בארמון האבירים מלא ההוד וההדר הפתוח לקהל הרחב ובכנסיית נוטרדם (לא המפורסמת המצויה בפאריס) שנחשבת לאחד המבנים העתיקים ביותר בעיר שנשתמרה באופן מרשים מאז הקמתה במאה ה-12 לספירה.

 

הוסף תגובה