קאן, צרפת – Cannes

קאן, צרפת – Cannes

כאן היא ללא ספק פנינה, אם הריביירה הצרפתית כולה היא הכתר של צרפת והאזור היפה ביותר, ללא ספק קאן היא היהלום שבכתר. עיר נופש וקיט שעד לפני קצת יותר ממאה שנה הייתה כפר דייגים קטן ועלוב היום היא עיר מפוארת נוצצת ואפופות אבק כוכבים. אין ספק שבקאן כן כל הנוצץ- זהב! (ואם לא אז יהלומים לכל הפחות…)

קאן – כרטיס ביקור
שם: קאן
מדינה: צרפת
חבל ארץ/ מחוז: פרובנס-אלפ-קוט ד'אזור
שטח: 19 קמ"ר
אוכלוסייה: 70,000 נפש
מטבע: אירו
אקלים: בשל מיקומה הדרומי, קאן מאופיינת באקלים ים תיכוני הדומה מאוד לאקלים הים תיכוני בישראל. החורף בה אינו קיצוני במיוחד ואילו הקיץ חם ויבש. מירב המשקעים יורדים בעונת החורף ואילו עונת הקיץ יבשה לחלוטין. (עונות השנה- תואמות את עונות השנה בישראל).

קאן מידע כללי-
קאן היא ללא ספק היהלום שבכתר של הריביירה הצרפתית. עד המאה ה-19 לא הייתה קאן יותר מאשר כפר דייגים קטן ושכוח אל. היה זה הצ'נסלור הבריטי, הלורד הנרי פטר ברוהם שחלף במקום במסגרת מסעו לאיטליה החליט שלמקום יש פוטנציאל, רכש בו אדמה עליה הקים לו ארמון ואף הביא בעקבותיו עוד לא מעט מעשירי צרפת ובריטניה שרכשו במקום נחלות והקימו עליהן את ארמונותיהם המעוצבים בסגנונות ארכיטקטוניים שונים ומגוונים. מהרגע שקאן החלה להתפתח בכיוון של עיר קיט היא קשה מאוד לעצור את הפיכתה לאחת הערים היקרות, הנוצצות והמרשימות ברחבי הריביירה הצרפתית ובצרפת כולה.

קאן מהווה אבן שואבת למועדון האלפיון העליון האירופאי, עשירי אירופה מגיעים לכאן בעיקר בעונת הקיץ, אל בתי הקיץ שלהם הפזורים בעיר לאורך החוף והופכים אותה ללא ספק למקום יוקרתי ונוצץ אך גם קפיטליסטי, נהנתני ויקר להחריד.

לכל אחלה מתווסף כמובן פסטיבל קאן לקולנוע המתרחש בעיר מידי שנה סביב חודש מאי ונחשב לאחד הפסטיבלים היוקרתיים ביותר לקולנוע בעולם.

קאן- מה לראות ומה לעשות?
האמת שהאווירה בקאן היא מה שעושה את ההבדל, אין כאן לא מוזיאונים או כנסיות עוצרות נשימה, אלא יש בעיקר אווירה של אלפיון עליון, עולם אחר- נוצץ הרבה יותר. אומנם השהות בקאן יקרה אך קחו לעצמכם כמה ימים על מנת לטייל ברחובותיה ובעיקר באזור רצועת החוף שם מרוכזים מיטב ביתי העשירים האמיתיים של אירופה. עם הגיעו של הקיץ מתמלאת רצועת החוף בהמון יפיפיים ויפיפיות השרועים על החוף בבגדי ים מינימאליים, גם לא מעט סלבריטיז עולמיים- בעיקר כוכבי קולנוע ותרבות ניתן לראות על חופי קאן, בעיקר סביב תקופת פסטיבל הקולנוע, אבל בהחלט לא רק. אזור החנויות היוקרתיות של קאן הוא אחד המקומות המועדפים בעולם כולו על מנת לעשות- Widows Shopping. כנראה שלא תוכלו לקנות כאן כלום, אבל לפחות שווה להסתובב ולזמזם בלב את מילות השיר: "לו הייתי רוטשילד".

אחד האזורים הקלאסיים בקאן הוא איזור הנמל הישן, זהו המקום שבו הכל התחיל, לכאן הגיע אותו לורד צ'נסלור בריטי, כאן הוא זיהה לראשונה את הפוטנציאל הטמון בפנינה הזו והאמת מטיול בשעת בין ערביים בנמל העתיק של קאן בהחלט ניתן להבין את הקסם ששבה את ליבו.

פסטיבל קאן לקולנוע – le Festival international du film de Cannes
פסטיבל הקולנוע של קאן הוא ללא ספק אחד מפסטיבלי הקולנוע החשובים והמרכזיים בתעשיית הסרטים הבינלאומית. הוא נערך באופן מסורתי בעיר קאן מידי שנה בחודש מאי מאז אמצע שנות הארבעים של המאה הקודמת.

הפסטיבל הוא כינוס של גדולי תעשיית הקולנוע מכל העולם הבוחרים להציג בו את סרטיהם, להשיק בו פרמיירות מפוארות של מיטב הסרטים האירופאים וההוליוודים וכמובן להתחרות על פרס "דקל הזהב" הוא הפרס המוענק לסרט הטוב ביותר על ידי חבר שופטי הפסטיבל.

אירועי הפסטיבל עצמו סגורים לקהל הרחב ומיועדים רק לקהילייה הקולנועית ולמיטב שחקני ואנשי תעשיית הקולנוע על פני הגלובוס, אך בכל זאת אם מזדמן לכם להגיע לעיר בתקופת הפסטיבל תוכלו ליהנות מהאווירה ההוליוודית והנוצצת האופפת את המקום ולהתחכך קצת באבק כוכבים (רק קחו בחשבון שהמחירים שגם כך גבוהים בקאן לאורך כל ימות השנה רק מאמירים לקראת הפסטיבל וכמובן שבתקופת הפסטיבל העיר עמוסה ופקוקה בטירוף).

 

הוסף תגובה