פרנקפורט, גרמניה – Frankfurt

פרנקפורט, גרמניה – Frankfurt

פרנקפורט היא העיר הרביעית בגודלה בגרמניה אך ללא ספק נחשבת לאחת הערים החשובות והמרכזיות ה. היא מוגדרת כמרכז הפיננסי הגדול והחשוב בגרמניה ונמל התעופה הבינלאומי הגדול ביותר של גרמניה שוכן בה ונחשב גם לנמל התעופה השני בגודלו באירופה כולה.

פרנקפורט נחשבת בעבור הגרמנים כמנהטן של גרמניה. קו הרקיע שלה משופע כולו בגורדי שחקים ובניינים אשר בסיסם על האדמה וקצותיהם מגרדים את השחקים. פרנקפורט הייתה מאז ומעולם מרכז פיננסי כלכלי חשוב, אך נודעה גם בהיותה מרכז תרבותי ואקדמי מרכזי בו פעלו בעיקר במאות ה-18, 19 ותחילת המאה העשרים מהוגי הדעות החשובים באירופה של העת המודרנית.

העיר העתיקה של פרנקפורט זו שכולם זוכרים אותה כמולדתם של הפילוסופים והאומנים הגדולים של גרמניה כמו גתה ואחרים נחרבה כמעט כליל בהפצצות הכבדות במהלך מלחמת העולם השנייה. בשנת 1944 בגלי הפצצות חוזרות ונשנות מוטטו רוב הבניינים העתיקים ברובע העתיק של העיר שנבנה במאה ה-15 על ידי קרל הגדול. במרוצת המאה העשרים העיר שוקמה ונבנתה מחדש אם כי מספר לא מובטל של מבני תרבות היסטוריים עדיין עומדים בה על תילם והצליחו להתחמק מההרס של מלחמת העולם.

כיום פרנקפורט היא כרך סואן, אשר רוב התיירים המבקרים בה נהנים מהפן האורבאני שלה, זה שהופך אותה לאטרקטיבית ומרכז בתוכה מרכזי תיירות, תרבות פנאי ובילויים לכל המשפחה צעירים ומבוגרים כאחד. כזוהי פרנקפורט- עיר של תרבות ומוזיאונים מחד ועיר של מועדונים, קונצרטי רוק גרנדיוזיים ופאבים מאידך.

פרנקפורט – כרטיס ביקור
שם: פרנקפורט.
מדינה: גרמניה.
חבל ארץ: הסן.
אוכלוסייה: 670,000 נפש.
מטבע: אירו (יורו- מטבע האיחוד האירופי)
שעון: השעון המקומי בפרנקפורט מאחר את שעון ישראל בשעה.
תחבורה: פרנקפורט היא אחת הערים הסואנות והעמוסות בגרמניה. אמצעי התחבורה בה
מגוונים ביותר. שדה התעופה הגדול של גרמניה מצוי בקרבתה של העיר ובתוכה רשת תחבורה מסועפת של אוטובוסים, רכבות וחשמליות המרושתות בכל העיר וניתן להגיע באמצעותם לכל יעד. שכירת רכב היא אופציה לא זולה ולא יעילה מאחר והפקקים ועומסי התנועה בשעות העומס הופכות את הנסיעה במרכז העיר לבלתי אפשרית. מומלץ לקנות כרטיס חיסכון לתיירים (ניתן לרוכשו בשדה התעופה או בלשכות התיירות ומרכזי התיירים ברחבי העיר). הכרטיס מקנה הנחות באתרים כמו גם נסיעה חינם לאורך כל היום/ ימים (תלוי לכמה זמן תרכשו את הכרטיס).

פרנקפורט- מה לראות ומה לעשות?
בית העירייה של הפרנקפורט (Rathaus Römer)- בית העירייה של פרנקפורט הוא מקום משובו של ראש עיריית פרנקפורט. המתחם מורכב מבתים ומבנים שונים שנבנו לאורך כל תקופות ההיסטוריה של העיר ובעלת יופי ארכיטקטוני מיוחד אשר ראשיתו החל מהמאה ה-15 אז נבנו המבנים הראשונים של המתחם ועד לימינו אנו בהם נערכים שיפוצים והתרחבות מתמדת של האזור. הייחוד הארכיטקטוני של המבנים הוא בעיצוב, בפאר ובהדר של הגילופים, הציורים ויצירות האומנות המפוזרות באזור. היכלים גדולים ומפוארים מקיפים את אזור בית העירייה חלקם פתוחים לקהל הרחב ואת חלקם ניתן לצלם רק מבחוץ.

כנסיית פאולוס הקדוש – (Paulskirche) כנסיית פאולוס הקדוש היא אחת הכנסיות המרכזיות והגדולות שבפרנקפורט. אומנם זהו לא המבנה המקורי שנבנה בעיר במאה ה-19 והיווה מקום תפילה ומרכז תרבותי כנקודת מפגש לתושבי העיר אך גם כיום הוא נחשב למוקד מרכזי לאירועים וכינוסים תרבותיים של עיריית פרנקפורט וממשלת גרמניה בכללותה. המבנה המקורי נחרב בעת ההפצצות הכבדות על העיר במהלך מלחמת העולם השנייה. את ההעתק המשוחזר בנו הגרמנים לאחר המלחמה כמעין מפעל הנצחה ארכיטקטוני לזוועות המלחמה ולהרס הרב שזרעה ברחבי העיר כולה.

ביתו של יוהן גתה (Goethehaus)- יוהן גתה, משורר ומחזאי גרמני מפורסם נולד בפרנקפורט במאה ה-18 והחל בה את מפעל יצירתו האומנותית. גתה נחשב לאחד היוצרים הבולטים בדורו ומשקף ביצירותיו את התרבות הגבוהה של החברה הגרמנית של עידן הבארוק. בית ילדותו של גתה עומד עדיין על תילו בפרנקפורט ונותר ממש כפי שהיה, בסמוך לבית עצמו הוקם מוזיאון גתה לכבודו של היוצר המוערך. תושבי פרנקפורט מתעלמים מזה שאת שארית חיו העביר גתה בכלל בעיר ויימאר, אך כאמור שורשיו נמצאים בפרנקפורט וזו סיבה מספיק טובה עבור העירייה להתגאות ביוצר המקומי ולחלוק לו כבוד רב.

הדום, הקתדראלה הגדולה של פרנקפורט (Dom) – קתדראלת הדום היא אחת הקתדראלות הגדולות ביותר בפרנקפורט שהחלה אתה דרכה בכלל כקתדראלה עממית לרווחת הציבור וקהילה הדתית שחיה בפרנקפורט. הכנסייה המפוארת שנבנתה כבר במאה ה-13 הולאמה על ידי המלכים במאה ה-14 ועל פי צו מלכותי נקבע שכל קיסרי גרמניה ומלכיה יוכתרו בה, מה שהפך אותה למרכז דתי חשוב עבור בני המעמד הגבוה לאורך מאות שנים. לאורך ההיסטוריה שופצה הורחבה והתעצמה הקתדראלה, צברה לעצמה עוד פאר הוד והדר ונהפכה למבנה המרשים בו ניתן לבקר כיום. הקתדראלה עצמה נחרבה פעמיים, הפעם הראשונה במאה ה-19 והפעם השנייה בשנת 1944 בשיאה של מלחמת העולם השנייה. היא שופצה כמעט מן היסוד ונותרו בה חלקים מועטים בלבד שנחשבים שרידים בודדים למבנה המקורי שהיה קיים במקום מאז המאה ה-13. כיום הקתדראלה משמשת כמרכז תרבותי וכמוזיאון האוצר בתוכו מספר יצירות אומנות מפורסמות מתקופות הרנסאנס ובארוק.

הגן הסיני – (Chinesischer Garten) הגן הסיני הוא ללא ספק אחד ממרכזי השלווה היפים ביורת בפרנקפורט המודרנית המאופיינת ברוב אזוריה בהיותה סואנת, הומה ורועשת מאוד. הגנים הסיניים ממוקמים בלב רובע בורנהיים (Bornheim) הם עוצבו בשנת 1990 כמיטב המסורת הסינית ומושתתים על עקרונות הפאנג שוואי התורה הסינית המפורסמת. הגנים מרהיבים ביופיים ובעת הביקור בהם ניתן לטעום מן השלווה והרוגע הסיני. יש כאן אגמים, נחלים ופכפוכי מים פינות חמד ירוקות ופגודות סיניות מרהיבות. המבנה היפה ביותר בלב הגן הוא גשר הג'ייד המרשים העשוי מאבן ג'ייד סינית ירוקה ומעוצב בקפידה. במקום ניתן לשאוף קצת אוויר נקי ושלווה. בימי ראשון ולאורך כל סוף השבוע מתקבצים במקום קבוצות טאי-צ'י אשר מתאמנות לצלילי המוסיקה הסינית הרגועה. לרוב המקומיים שמחים לקבל אליהם תיירים שרוצים להתנסות ולהצטרף אל הרוגע והשלווה. הביקור מומלץ בחום!

התיאטראות של פרנקפורט- פרנקפורט עיר תרבותית מאוד, היא מלאה במרכזי תרבות, תיאטראות, אולמות קונצרטים והיכלים בהם מופיעים מיטב מופעי הבלט, הקונצרטים, המחזות ומחזות הזמר של גרמניה. יש כאן מופעים מרהיבים ועוצרי נשימה בקנה מידה בינלאומי. אם הגיעכם לעיר מומלץ לברר על אירועי התרבות והמופעים הנערכים בעיר בתקופת שהותכם ולבחור לכם מופע בז'אנר החביב עליכם. הצפייה במופעי תרבות בפרנקפורט מיוחדת ואיכותית במיוחד, ואם יתמזל מזלכם אולי תוכלו לחזות באחד מכוכבי המוזיקה הבינלאומיים המופיעים בעיר במסגרת סיבובי ההופעות הבינלאומיים שלהם.

הוסף תגובה