ארכיפלג איי סן בלאס, פנמה – Archipielago de San Blas

ארכיפלג איי סן בלאס, פנמה – Archipielago de San Blas

ארכיפלג איי סן בלאס ממוקם בצידה המערבי הקריבי של פנמה ומורכב מכ- 400 איים קטנים הנפרשים לאורך קו החוף כמעט עד לגבולה של פנמה עם קולומביה. האיים שנחשבים כאזור אוטונומי מנוהלים על ידי תושבי המקום, אינדיאנים בני שבט הקונה, שמנהיגים במקום שלטון אוטונומי מסורתי ייחודי להם עם התערבות מינימאלית מצד שלטונות פנמה.

אזור איי סן בלאס הוא אחד המקומות היפים ביותר במרכז אמריקה והוא ללא ספק אזור קריבי כמו שתדמיינו בחלומותיכם הקסומים ביותר- איים טרופים מרהיבים, רצועות חוף של חול לבן מוצלות תחת עצי קוקוס ודקלים נפלאים הצופים אל מים בצעי טורקיז עוצרי נשימה, הכל כמו בתמונות האקזוטיות עליהם פנטזתם- אין ספק זהו המקום בו חלומות מתגשמים.

אזורי איי סן בלאס מושלמים לתפיסת שלווה ורוגע, תוכלו למצוא לעצמכם "אי פרטי" משלכם לשהות בו עם מעט מאוד תיירים בבונגלוס פרטיים וליהנות מהשקט והשלווה כשאתם שוכבים לכם לאורך כל היום על ערסל וצופים בים הקריבי השליו.

לאוהבי הצלילה אזורי סן בלאס ידועים בשוניות היפות המקיפות את האיים, ניתן לצלול כאן באופן מקצועי (באיים הגדולים יותר יש מועדוני צלילה מוסדרים) אך גם צלילה חובבנית עם שנורקל תספק לכם חוויה ייחודית ומהנה לא פחות!

תחבורה– על מנת להגיע לאזור איי סן בלאס ניתן לעלות על טיסה משדה התעופה "אלברוק" (Albrook) לטיסות מקומיות בפנמה סיטי. הטיסה לא אורכת זמן רב אך לפעמים היא עושה "עצירות ביניים" ממש כמו אוטובוס מאסף ועל כן מומלץ לקחת טיסה עם כמה שפחות עצירות (בררו בסוכנות הנסיעות). דרך אחרת היא בשאטלים היוצאים לאזור קו החוף של סן בלאס ומשם על ידי סירות של המקומיים אל האיים עצמם (תתכוננו לשיוט על סירת דיג מקרטעת) – האופציה של השאטל+ הסירה לא תמיד יוצאת הרבה יותר זולה ועל כן לא כדאי לפסול על הסף את אופציית הטיסה המקומית- הנוחה ובטוחה הרבה יותר.

הוסף תגובה