גואטמלה סיטי, גואטמלה- Guatemala City

גואטמלה סיטי, גואטמלה- Guatemala City

גואטמלה סיטי היא עיר הבירה של גואטמלה. זוהי למעשה העיר הגדולה ביותר בגואטמלה ואוכלוסייתה מונה למעלה משני מליון תושבים. על אף שזוהי עיר הבירה אין בה כלל עניין תיירותי ורוב התיירים והמטיילים הנוחתים בה (כי כאן מצוי שדה התעופה הבינלאומי הגדול ביותר) מעדיפים לדלג על ביקור בה וכבר מתוך דשה התעופה לוקחים מונית או "שאטל" ישר לכיוון אנטיגואה שמיתגה עצמה בשנים האחרות כ"בירת התיירות של גואטמאלה".

האווירה בגואטמלה סיטי לא נעימה במיוחד. זוהי עיר סואנת, עמוסה, צפופה ויש שיטענו שלא סימפטית ומלאת פשיעה (יש בכך משהו על אף שמדובר ברובעים מסוימים בעיר אליהם באמת מומלץ שלא להגיע). בין כך או כך גואטמלה סיטי רחוקה מלהיות מעניינית- יש בה לא מעט מבני ממשל ושלטון, מבני ציבור ומשרדים ממשלתיים אך לא מעבר לכך. אם אתם נדרשים לשירותי ממשלת או משטרת גואטמלה ניתן לעשות זאת ביתר קלות בגואטמלה סיטי.

גואטמלה סיטי היא עיר ענקית וקשה מאוד להתמצאות. היא מחולקת לאזורים (Zonas) אשר כל אזור מחולק לשדרות ורחובות בצורת שתי וערב ועל כן אם תרצו להגיע לכתובת מסוימת עליכם לדעת באיזו הצטלבות רחובות (לאורך ולרוחב) היא ממוקמת ובנוסף הקפידו לברר באיזה איזור מדובר כי בכל האזורים הרחובות מחולקים אותו הדבר.

הכיכר המרכזית של גואטמלה סיטי היא "כיכר קונסטיטוסיון" הנמצאת באזור מספר 1 (Zona 1) זהו אחד המרכזים השוקקים יותר בחיים תיירותיים בעיר ותוכלו למצוא מסביב לא מעט מסעדת, בתי קפה, קפה-אינטרנט ועוד מגוון חנויות.

בסמוך לכיכר המרכזית מצויים מספר מבנים היסטוריים מעניינים מבחינה ארכיטקטונית ביניהם הארמון הלאומי שבעבר שימש את השליטים הרודניים של גואטמלה וכיום משמש כמוזיאון, הקתדראלה המטרופוליטאנית ששרדה לא מעט רעידות אדמה ועדיין קיימת מאז סוף המאה ה-18 אז החלה בנייתה.

לינה– בגואטמלה סיטי יש לא מעט מקומות לינה. רוב מקומות הלינה הטובים במחירים סבירים לתיירים נמצאים מרוכזים ב"זונה אונה" (Zona1) יחד עם זאת אם חשקה נפשכם במלונות אקסקלוסיביים יותר תוכלו למצוא אותם ב"זונה ויוה" (Zona Viva) אזור מספר 11 בו יש לא מעט מסעדות יוקרתיות ומלונות יוקרה ולא מעט מקומות בילוי לשעות המאוחרות של הלילה.

תחבורה– בגואטמלה סיטי יש מרכז תחבורתי גדול ממנו ניתן לצאת לכל האזורים והערים ברחבי המדינה. יש בה תחנה מרכזית גדולה אם כי הדרך הטובה ביותר להתמצא בגואטמלה היא להקשיב לקולות הנהגים שצועקים את היעד אליו האוטובוס מגיע. תוכלו פשוט "לקפוץ" על אוטובוס שעובר בדרך ולהגיע לכל היעדים ברחבי גואטמאלה. מגואטמאלה סיטי יוצאים לא מעט קווים לכיוון אנטיגואה כמו גם ליעדים רחוקים יותר כמו סן-פדרו אזור אגם הטיטלאן, לנקין וסמוק שמפיי, פנחאצ'ל ועוד. הנסיעה לרוב היא בצ'יקן באסים- עבור נסיעה באוטובוסי תיירים (שהם די נדירים בגואטמלה) תדרשו לשלם הרבה יותר.

הוסף תגובה