מקסיקו סיטי, מקסיקו – Mexico City

מקסיקו סיטי, מקסיקו – Mexico City

מקסיקו סיטי היא עיר הבירה של מקסיקו הגדולה שבארצות מרכז אמריקה. מקסיקו סיטי נחשבת לאחת הערים הגדולות בעולם וגרים בה לא פחות מ-20 מליון איש! נתון מדהים זה הופך אותה לאחת הערים הצפופות, הדחוסות, הסואנות והמזוהמות ביותר בעולם.

הרבה סיפורי זוועה, התראות ואזהרות נקשרו בשמה של מקסיקו סיטי לאורך השנים האחרונות והן עושות איתה עוול גדול. אמרו עליה שהיא מלאה בפשיעה, שהיא מסוכנת לתיירים, שארגוני הפשיעה המקומיים מטילים מורא בכל פינה בעיר. רוב השמועות הללו הן מופרכות או לכל היותר מוגזמות בצורה קיצונית. אכן קיימות לא מעט שכונות בהן הפשיעה גואה אך בעיר של 20 מליון תושבים ו-350 שכונות מגורים שונות טבעי שיש גם אזורים שיהיה פחות בטוח להסתובב בהם ושמוטב שהתייר הממוצע ידיר רגליו מהם.

באזורים המתויירים של מרכז מקסיקו סיטי אין חשש לטייל ורוב המטיילים מופתעים מרמת הסדר, המערביות והביטחון השורר ברחובות אם ובלי קשר לכל אותן שמועות שרודפות את בירתה של מקסיקו.

העיר העמוסה היא אחת הבירות המרתקות בעולם והיא מכילה כל מה שצפיתם שעיר גדולה תכיל- יש כאן מוזיאונים לתרבות, אומנות, היסטוריה מקומית ועוד, מרכזי בילוי ותרבות, מרכזים מסחריים: קניונים, שווקים, מרכזי קניות ועוד, גורדי שחקים באזורים החדישים והמפותחים של העיר לצד שכונות עוני בהם גרים אנשים קשיי יום. מקסיקו סיטי היא מהמגוונות והרב-גוניות שבערי מרכז אמריקה.

רוב המטיילים לא בוחרים להישאר במקסיקו סיטי יותר מידי זמן ומשתמשים בה כתחנת מעבר בדרך אל שאר מדינות מרכז אמריקה, אל ארה"ב או אפילו בטיסה חזרה לישראל. יחד עם זאת אם כבר הגעתם למקסיקו סיטי, כדאי להישאר יום יומיים ולטעום את שלעיר יש להציע לכם- וזה בהחלט לא מעט.

לינה– מקסיקו סיטי כיאה לעיר בירה מכילה אינספור מלונות, הוסטלים ומקומות לינה בדרגות פאר שונות. תוכלו ללון כאן במלונות פאר בעלי סוויטות מפוארות אך גם תוכלו למצוא כאן לא מעט הוסטלים זולים ונוחים עם אווירה נחמדה מאוד.

תחבורה– במקסיקו סיטי קיימת רשת תחבורתית ענפה, יש בה שדה תעופה בינלאומי ממנו תוכלו לתפוס טיסה כמעט לכל יעד ברחבי יבשת אמריקה ולמגוון יעדים ברחבי העולם, יש בה תחנות אוטובוסים מרכזיות המקושרות בקווים סדירים למגוון יעדים פופולאריים ברחבי המדינה (למרות שמרחקים ארוכים במדינה הענקית הזאת מומלץ לעשות בטיסה מקומית שהיא לא יקרה ויעילה הרבה יותר).

בתוך העיר יש רכבת תחתית- "המטרו" של מקסיקו סיטי. הרכבת התחתית מסועפת ויש בה לא פחות מ-170 תחנות שונות. מיליוני בני אדם משתמשים בה מידי יום דבר ההופך את הצפיפות בה לרבה. יחד עם זאת עקב המחירים הנמוכים המסובסדים על ידי הממשלה (2 פסו בלבד לנסיעה) המטרו הופך להיות אמצעי התחבורה היעיל הנוח והמשתלם ביותר לתייר במקסיקו סיטי.

טיולים מומלצים באזור מקסיקו סיטי:

האיים הצפים של סוצ'ימילקו (Xochimilico) הם ללא ספק אחת האטרקציות ה"ירוקות" המרשימות של מקסיקו סיטי. מדובר באגם גדול (80 ק"מ אורכו) המכיל איים צפים מלאכותיים שהוקמו על ידי שבט אינדיאני בשם סוצ'ימיקלקו. האיים שנבנו על ידי שתילת עצים וסבך השתרשו במרוצת השנים ויצרו את אותם איים ירוקים המכוסים בצמחייה עבותה ופרחים ביניהם ניתן לשייט ולטייל ולהתרשם מהתופעה הטבעית-מלאכותית הלא שגרתית הזו שאף הוגדרה על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמי הראוי לשימור. קחו בחשבון שזהו אחד האתרים המתויירים ביותר במקסיקו סיטי וגם מקום החביב על תושבי העיר בעצמם ועל כן בסופי שבוע יהיה המקום עמוס וצפוף מאוד.

אתר העתיקות טאוטיוואקן (Teotihuacan)- הוא אחד מאתרי העתיקות המרשימים ביותר בעולם כולו אשר הוכרז בשנים האחרונות כאתר מורשת עולמית הראוי לשימור על ידי ארגון אונסק"ו של האו"ם. אתר העתיקות הממוקם כשעה נסיעה ממרכז מקסיקו סיטי מכיל פירמידות ומבנים עתיקים של התרבות הילידית שפרחה ושגשגה על אדמתה של מקסיקו לפני הכיבוש הספרדי. במקום ניתן לראות פירמידת השמש הנחשבת לפירמידה השלישית בגודלה בעולם, את פירמידת הירח ועוד מספר לא מבוטל של מבנים ארכיטקטוניים עתיקים ומרשימים במיוחד. האתר נפלא ומאורגן בצורה טובה מאוד גם לתיירים שאינם מטיילים הרפתקנים במיוחד. חובבי עתיקות וארכיטקטורה ימצאו אותו ללא ספק כאתר מרתק.

הוסף תגובה