טרינידד, קובה – Trinidad

טרינידד, קובה – Trinidad

טרינידד היא ללא ספק אחת הערים היפות והמרתקות ביתר בקובה. היא ממוקמת לחוף ימה הקריבי של קובה במרכז המדינה והיא מכילה כמה מהחופים היפים ביותר של קובה כולה.

טרינידד של היום היא עיר גדולה של 80,000 תושבים. בעבר גרו בה לא מעט אנשים עמידים אם לא לומר עשירי קובה אשר הקימו בה אחוזות ענק ומעונות פאר שם הם חיו את חייהם הטובים ופיקחו מקרוב על עבדיהם השחורים שעמלו רוב שעות היום בשדות קני הסוכר שהיו רווחים כאן מאוד והיוו את ענף התעשייה המרכזי של קובה לפני עידן עצמאותה.

לאחר קבלת עצמאותה, ננטשה ונזנחה טרינידד וקרנה ירד. היא נותרה עיר קולוניאלית עתיקה שהזמן בה כאילו עצר מלכת: רחובותיה הקטנים צרים ומרוצפים באבנים משתלבות, בתיה צבעוניים ונמוכים ורק מספר מבנים ארכיטקטוניים גדולים של כנסיות ומרכזים דתיים נשארו כעדות לתקופת הפריחה של העיר בסביבות המאה ה-19.

טרינידד חיה את חיי העבר שלה ומנסה להתרפק על "ימי הזוהר" של בה שגשגו בה שדות הסוכר. יש בה לא מעט מוזיאונים המתארים את סיפורה של העיר ו"תחנת רכבת הסוכר" היא אחת האטרקציות התיירותיות בעיר. ניתן לנסוע על רכבת קיטור ישנה רתומה לקטר קיטור עתיק ישן הנוסע את מסלול רכבות הקיטור שהובילו את קני הסוכר משדות העבדים לכל רחבי המדינה.

קסמה של טרינידד הוא לא בתיירות שבה או במה שיש בה, אלא יותר במה שאין בה. כמו רוב הערים בקובה טרינידד קסומה בכך שהזמן לא נתן בה את אותותיו ונראה כאילו נותרה תקועה עשרות שנים בין דפי ההיסטוריה. הביקור במקום מקנה חוויה מרתקת של מסע במנהרת הזמן למקום שבו הזמן עצר מלכת.

כמובן שכמו בכל רחבי קובה יש כאן לא מעט מרכזים מוסיקליים, מסעדות עם אוכל מקומי, קאסות משפחתיות שהן סידור הלינה המסורתי והשכיח ביותר בקובה וגם שווקים של מלאכות יד ויצירות אומנות של התושבים המקומיים.
 

הוסף תגובה