קי קולקר, בליז – Caye Caulker

קי קולקר, בליז – Caye Caulker

קי קולקר הוא אחת האטרקציות החשובות והמרכזיות בבליז. כולם מכירים את קי קולקר שלמרות פרסומו הרב הוא בסה"כ אי קטן לא הרחק מחופיה של בליז. גודלו בסה"כ 5 ק"מ רבועים וחיים עליו לא הרבה אנשים.

רוב התיירות על האי מתמקדת בצלילה. יש לא מעט אתרי צלילה הפזורים סביב האי לטובת צוללנים שמגדירים את שוניות האלמוגים של בליז כיפות בעולם. המוני צוללים נוהרים לאזור על מנת לצלול באתרי הצלילה היפים והנודעים של בליז.

בעבר עסקו תושבי האי בדייג אך כיום ללא ספק ענף התעסוקה והכלכלה המרכזי של האי הוא תיירות. יש כאן לא מעט הוסטלים ואפילו בתי מלון לטובת הנופשים. החל משנות השישים הידיעות על "קי קולקר" גן עדן עלי אדמות החלו לעבור מפה לאוזן ולאט לאט יותר ויותר מטיילים החלו מבקרים בו.

בעבר אפילו כבישים לא היו כאן ועורק התחבורה המרכזי היה שבילי עפר. כיום יש כבישים סלולים ואפילו מנחת למטוסים קלים המביא לכאן את התיירים העשירים באמת למרות שעורק התחבורה המרכזי אל העיר נותר אותן מעבורות וסירות דיג שעושות "שאטלים" על האי ובחזרה.

על האי יש חיי תרבות ותיירות עשירים, תוכלו למצוא כאן חופים נפלאים, מועדוני צלילה, פאבים ובארים. אפילו חיי לילה לא רעים יש על האי- הכל בשביל התייר שיבוא, ייהנה וישאיר קצת דולרים למקומיים.

איך מגיעים? הדרך הטובה ויעילה ביותר להגיע לקי קולקר הוא בעזרת "מוניות מים" (מעין מעבורות זעירות) היוצאות מספר פעמים ביותר מבליז סיטי מאזור הסווינג ברידג' (Swing Bridge)
 

הוסף תגובה