סלטה, ארגנטינה (Salta)

סלטה, ארגנטינה (Salta)

סלטה היא עיר ייחודית באזור צפון מערב ארגנטינה המרוחקת "רק" 1600 ק"מ מהבירה בואנוס איירס. היא ממוקמת באזור הררי ברום של 1200 מטרים מעל פני הים דבר ההופך אותה לבעלת מזג אוויר מעולה בקיץ – כי לא חם מידי ולבעלת מזג אוויר לא נעים כלל בעונת החורף הקרה במיוחד באזורים אלה של ארגנטינה.

סלטה מרוחקת רק 7 שעות נסיעה מהגבול של ארגנטינה בוליביה והשפעות בוליביאניות רבות ניכרות בצורת החיים שבה. סלטה היא אל עיר ארגנטינאית טיפוסית היא מושפעת מאוד מבוליביה ה"מושכת" את תושבי העיר אחורה והם נראים כאילו נתקעו לפני מספר עשורים ומיאנו להתקדם. החיים בסלטה מתקיימים על מי מנוחות כאילו היינו באמצע שנות השבעים או שנות השמונים. כלי הרכב מיושנים, האנשים חיים בסגנון חיים מיושן ושונה מאוד מהאזורים המערביים מאוד של ארגנטינה ובייחוד מאזור בואנוס איירס הבירה.

"ההיתקעות" בשנות השבעים של סלטה וההשפעות הבוליביאניות אולי מכשילות את העיר עצמה מלהתקדם ולהיפתח אל הקדימה אך עבור התיירים זוהי פנינה תיירותית מרתקת המאפשרת לחיות חיים ייחודיים לאזור ארגנטינה, לשלם בכסף ארגנטינאי ועדיין ליהנות ממחירים נמוכים מאוד כאילו היינו בבוליביה. סגנון החיים רגוע מאוד יחסית לאורח החיים המערבי המתנהל ברוב הערים הגדולות של ארגנטינה.

הארכיטקטורה בסלטה מעניינת מאוד. חובבי הבנייה ימצאו בה מבנים עתיקים מרתקים ומעניינים מאוד. הבנייה המפוארת עוד מעידן הכיבוש הספרדי עדיין ניכרת ברחובותיה, אך לצידה ישנן שכונות שלמות המוזנחות בצורה קיצונית ועוני רב שורר בהן. מומלץ שלא להתקרב לאזורים אלה שכן העוני מביא גם לגלי פשיעה ועליית רמת הפשיעה בשכונות הסובבות את מרכז העיר.

האזור הטבעי הסובב את סלטה הוא האטרקציה המרכזית באזור. סלטה המצויה באזור טבעי מקסים וגבוה מוקפת בכפרים מסורתיים נפלאים ובאתרי טבע נהדרים של הרים, שדות ירוקים ועמקים נפלאים. לשוהים באזור סלטה מומלץ מאוד לצאת לטיול בכפרים הסמוכים לטיולים של יום יומיים ולחזור אל מרכז העיר. פרטים על טיולים וטראקים באזור סלטה ניתן למצוא בכל סוכנויות המטיילים בעיר המוציאות טיולים חד יומיים ושל מספר ימים לאתרים ונקודות עניין באזור.

התחבורה באזור סלטה נוחה וקלה להתמצאות. יש בתוך העיר מוניות אדומות אשר הנסיעה בהן לא יקרה וזו הדרך הטובה ביותר לשוטט בעיר (למי שרגליו התעייפו מההליכה הממושכת…) בנוסף התחנה המרכזית של סלטה מקשרת אותה עם ערים רבות בתוך ארגנטינה ביניהן קורדובה, מנדוסה, ואפילו הבירה בואנוס איירס בנסיעה של כמעט 20 שעות! אפילו שדה תעופה פנימי קיים מחוץ להעיר סלטה. השדה מקיים טיסות לשדות תעופה אחרים ברחבי ארגנטינה כאשר היעד השכיח ביותר לטיסות מסלטה ואליה הוא מאזור בואנוס איירס.

הוסף תגובה