צ'אנג-ראי, תאילנד – Chiang Rai

צ'אנג-ראי, תאילנד – Chiang Rai

צ'אנג ראי הממוקמת 200 ק"מ צפונית לעיר צ'אנג-מאי, היא למעשה בירתה העתיקה של ממלכת לאנה. העיר צ'אנג-ראי ידועה בעיקר בזכות קרבתה לאזור "משולש הגבולות" המפורסם של אזור צפון תאילנד בו גובלת המדינה עם לאוס ומיאנמר (בורמה) כמו גם בתור המרכז העירוני ממנו יוצאים הטיולים המאורגנים והטרקים לאזור "טאטון" בו יושבות שבט "ארוכות הצוואר" שרוב המטיילים מגיעים אליו על מנת לחזות באותן נשים תאילנדיות המשחילות טבעות מתכת על צווארן לאורך שנים על מנת להאריכו באופן מלאכותי למימדים מפלצתיים.

צ'אנג-ראי היא למעשה המקור העתיק של העיר צ'אנג-מאי שהיום עקפה אותה בחשיבותה ובמרכזיותה. אם לומר את האמת הייתה זו צ'אנג-ראי שהייתה עיר הבירה הראשונה של הממלכה. היא קרויה על שם המלך מנגראי. אך לאחר שאזור זה היה מוכה שיטפונות רבים שפגעו בעיר חדשות לבקרים הורה המלך מונגראי לפני למעלה מ-700 שנה להעתיק את מקום מושבה של עיר הבירה לאזור יבש יותר. העיר הועתקה כ-200 ק"מ דרומית משם לאזור בו מצויה צ'אנג מאי כיום ועל כן נקראה הבירה החדשה "צ'אנג-מאי" כלומר "העיר החדשה".

רחובותיה של העיר יפים מאוד, היא מלאה בלא מעט הוסטלים וגסט-האוסים במחירים נוחים. מהעיר ניתן לצאת טרקים רבים באזור, לשיט על נהרות הקוק (המגיע לאזור ממיאנמר- בורמה) והמקונג רחב הידיים כמו גם לטיולי יום (או יותר) לאזור "משולש הגבולות" המרוחק כמה עשרות ק"מ בודדים מצ'אנג ראי.

בעיר יש שוק לילה מרהיב בו נמכרות מלאכות יד של בנות השבטים באזור ומומלץ לבקר בו בשל צבעוניותו וססגוניות מלאכות היד הנמכרות בו.

תחבורה– הדרך המומלצת להגיע לצ'אנג ראי על ידי אוטובוס (או ברכב פרטי שכור) מצ'אנג-מאי.

הוסף תגובה