מקדשי "טיקאל", גואטמאלה – Tikal

מקדשי "טיקאל", גואטמאלה – Tikal

אחת התמונות המפורסמות ביתר של מרכז אמריקה בכלל ושל גואטמלה בפרט הן הפירמידות המרשימות של עיר המאיה האבודה "טיקאל" הנמצאת בלב הג'ונגלים של מחוז אל-פטן בקרבת העיר פלורס בצפון גואטמאלה. ללא ספק טיקל היא אחד מאתרי התיירות המרתקים ביותר בגואטמאלה אם לא במרכז אמריקה כולה.

"טיקאל" שפירושה בשפת בני המאיה "קולות" או "הד" הייתה עירם של בני המאיה שחיו ברחבי מרכז אמריקה במאה ה-4 לספירה. בני המאיה הקימו את עריהם בצורה ייחודית והמבנים שעוצבו בצורת מקדשים עסקו בפולחן הירח והצטיינו במבנה ארכיטקטוני מרשים שהכיל בתוכו חישובים אסטרונומים מיוחדים שאפשרו לאדריכלים לתכנן פולחני ירח ייחודיים שהתקיימו במקדשים.

תרבות המאיה נעלמה מעל פני האדמה באורח מסתורי ורוב עריהם ומקדשיהם נחרבו כמעט לחלוטין על ידי הספרדים שכבשו את היבשת. העיר טיקאל שהייתה קבורה הרבה שנים במעבה הג'ונגלים של מחוז אל-פטן נשתמרה כמעט במלואה. צאצאי המאיה המקומיים שמרו על דבר קיומה בסוד וכך לא גילו אותה הספרדים ששאפו להחריב כל זכר לתרבות המאיה הקדומה.

מאז גילויה של העיר נערכו בה חפירות ארכיאולוגיות מקיפות במאמץ לחשוף את עשרות המקדשים העצומים הפזורים בה והיו חבויים במעבה הג'ונגל תחת סבך הצמחייה וסחף הבוץ. עבודת החפירה וחשיפת המבנים נמשכת גם בימים אלה וכל יום נחשפים במקום מבנים שונים חדשים.

הג'ונגלים המקיפים את טיקאל עמוסים בבעלי חיים וצמחייה טרופית מרשימה. בעת סיור בפארק הלאומי ניתן להבחין בתוכנים, קופי שאגן, עכבישים מסוגים שונים, תרנגולי הודו מסוג "מאיה" ייחודי ועוד.

המלצה לטיול- "טיול זריחה לטיקאל"
טיולי הזריחה לטיקאל הם הטיולים הפופולאריים ביותר בקרב מטיילים שמגיעים למקום. על אף שניתן לטייל בטיקאל באופן עצמאי הטיולים המאורגנים הללו נוחים מאוד ומקלים על הלוגיסטיקה הכרוכה בטיול זריחה במעבה הג'ונגל.

הטיולים המאורגנים יוצאים לרוב מפלורס העיר התיירותית השוכנת בסמוך לפארק הלאומי ורוב עיסוקה הוא בתיירות הסובבת את הפארק. חברות תיירות וסוכני נסיעות רבים יציעו לכם דילים של "טיולי זריחה לטיקאל". מומלץ מאוד להשוות מחירים בין הסוכנויות ולבדוק מה הטיול כולל.

המסע מתחיל בסביבות 03:00 לפנות בוקר אז אוסף את המטיילים מיניבוס מפתח ההוסטל בפלורס ומתחיל לנסוע לעבר טיקאל. עם ההגעה לפארק מתחיל מסע בליווי מדריך בלב הגו'נגל עד לאחד המקדשים הגבוהים הנשאים מעל העצים. ההגעה למעלה המקדש שם יושבים על מדרגות אבן מתוזמנת כך שבדיוק מתחילה הזריחה ואתם יכולים לחזות במראות ובקולות של הג'ונגל המתעורר לחיים.

לאחר הזריחה מתקיים סיור מודרך בין כל המקדשים של טיקאל הפזורים בלב הג'ונגל (הסיור המודרך מקל מאוד על ההתמצאות כי קל מאוד ללכת לאיבוד) ולאחר מכן ניתן זמן חופשי על מנת לטייל בפארק וליהנות מהטבע והייחודיות שבו.

טיפים והמלצות

מומלץ להצטייד בנעליים נוחות וסגורות. ההליכה בג'ונגל לעיתים באזורים בוציים ובמקום קיימים חרקים ורמשים שונים שעדיף שלא יפגשו את הרגליים שלכם…

מומלץ להביא בגדים חמים ופנסים להליכה בחשיכה.

מומלץ להביא שכמיות גשם או מעילי גשם כי מזג האוויר הטרופי באזור מזמן לפעמים גשמים בלתי צפויים והסיורים הנערכים באזורים פתוחים מתקיימים בכל מזג אוויר.

ניתן לבקר גם באופן עצמאי בפארק ולישון בשטחי קמפינג שנמצאים בסביבתו או במלונות וההוסטלים הנמצאים מסביבו (שמחירם יקר ותיירותי להחריד…)

מיקום:
הפארק הלאומי טיקאל מצוי באזור אל-פתן בצפון גואטמאלה בסמוך לעיירה פלורס.

הוסף תגובה