ג'יברני – ביקור בית אצל קלוד מונה – Monet's house in Giverny

ג'יברני – ביקור בית אצל קלוד מונה – Monet's house in Giverny

אם חשקה נפשכם במעט כפריות, בזמן שהותכם בעיר האורות, הרי שישנן כמה וכמה אפשרויות לטיולים מעניינים מחוץ לפריס, אך לא רחוק ממנה. הסיורים הנפוצים ביותר בסביבת פריס, הם נסיעה לארמונות ורסאי ובילוי של יום בגנים המרהיבים ובארמונות עצמם, או נסיעה ליורודיסני לבילוי משפחתי בפארק השעשועים של דיסני. שני היעדים לעיל בהחלט שווים ביקור, אך כדאי לשים לב גם ליעדים נוספים אשר נמצאים בקרבתה של פריס, ובהם אטרקציות מעניינות מאוד.

כזה הוא ג'יברני (Giverny), כפר השוכן כ – 88 ק"מ צפונית מערבית לפריס, באזור נורמנדי. הכפר עצמו קטן מאוד, מתגוררים בו מעט מאוד תושבים והשהייה בו מספקת תחושת כפריות אמיתית, שקט, רוגע וטבע ירוק ועשיר. ייחוד נוסף של הכפר הוא מיקומו על גדות הסיין, אותו נהר אותו רואים כמה וכמה פעמים ביום בעת השהות בפריס.

מוקד המשיכה המרכזי בגי'ברני הוא ביתו של הצייר קלוד מונה, האימפרסיוניסט הידוע, והגנים הצמודים אליו. כמה וכמה מציוריו המוכרים של מונה, ביניהם ציורי החבצלות המרהיבים שלו, צוירו ממש שם, בביתו שבג'יברני.

ביתו של מונה מוקף כולו במתחם גנים אותו בנה וטיפח הצייר עצמו, גנים אשר עד היום שומרים על יופיים וייחודם. לא ברור האם תמונותיו המפורסמות של מונה יוצרות את האשליה הזו, אבל בעת הסיור בגנים, התחושה היא של התהלכות בתוך תמונה. חבצלות המים, הפרחים, הגשר היפאני, העצים אשר משתקפים בצורה מושלמת במים וציוצי הציפורים, כל אלו גורמים למבקר במקום להרגיש כאילו התמונות של מונה התעוררו לחיים.

לחובבי האומנות שביניכם, או לאלו המכירים את ציוריו של מונה, מומלץ לנסות ולאתר את הנקודות/זוויות מהן צייר מונה את ציורי הטבע שלו. במהלך השיטוט בגנים, מגיעים לעתים לנקודה אשר המראה ממנה נראה בדיוק כמו אחת התמונות של מונה, והתחושה היא כי הצייר עמד בדיוק באותו מקום בו אתם עומדים, וצייר את התמונה.

במסגרת הסיור במתחם, ניתן גם להיכנס לבית בו ישן, אכל וצייר מונה. יש משהו מרגש בלהיכנס למטבח הבית ולראות איכן בושלו המאכלים הכפריים, היכן הוכן הטארט טאטן והיכן נרקמו הרעיונות. בסיורכם בבית נסו להביט בנוף הנשקף מבעד לחלונות, תארו לעצמכם כיצד ראה מונה את הדברים וכיצד השכיל בכישרונו המדהים להעביר את הנוף אל הבד.

אל תוותרו על אחת מנקודות השיא בביקור בביתו של הצייר – ביקור בסטודיו עצמו בו יצר הצייר את יצירותיו. מדובר ב – Atelier (סדנה) אשר בו צייר מונה חלק מיצירותיו המוכרות והמפורסמות ביותר- ציורי החבצלות, אשר ממוקמים כיום במוזיאון האורנג'רי שבפריס.

דברים שחשוב לדעת וכדאי לזכור
כיצד מגיעים? גשו לתחנת הרכבת "סן לזר" – Gare St. Lazare , משם יוצאת הרכבת לג'יברני, רכשו כרטיס ובררו מאיזה רציף יוצאת הרכבת ומה שם התחנה בה עליכם לרדת מהרכבת. לאחר כחמישים דקות תגיעו לתחנת הרכבת בג'יברני. מתחנת הרכבת ישנו אוטובוס אשר יקח אתכם ישירות אל תוך הכפר, מרחק של כמה דקות נסיעה. בעת רכישת הכרטיס לרכבת, נסו לברר עם מוכר הכרטיסים האם הוא יודע עד מתי הגנים בג'יברני פתוחים (תלוי עונה), באיזו שעה הרכבת האחרונה בחזרה לפריס וכדומה. מדובר במידע אשר מסופק על ידי עובדי הרכבת מדי יום, כך שהשאלות לא תיראנה מוזרות. כן מידע מסוג זה תוכלו למצוא באתר – http://www.fondation-monet.fr/uk/
ימים ושעות פתיחה – תלוי עונה, ראו מידע באתר לעיל.
מחיר – המחיר משתנה. נכון לספטמבר 2009, על פי אתר האינטרנט של המקום, המחיר הינו 6 יורו למבוגר. לילדים, תלמידים ומוגבלי תנועה יש תעריפים מיוחדים.
צידה לדרך – הכפר ג'יברני הוא כפר אמיתי, ככזה הרי שאפשרויות ההצטיידות בו ליום שלם דלות במיוחד. לכן, מומלץ להגיע מצוידים במזון ובשתייה ליום שלם כבר מפריס.

כותבת המאמר: שרון היינריך, sharonyle@gmail.com
למידע נוסף על פריס http://parischezsharon.blogspot.com

הוסף תגובה