קופנגן – Koh Phangan

קופנגן – Koh Phangan

האי קופנגן (Koh Phangan) נמצא בדרום מזרח תאילנד כ-20 ק"מ או בערך שעה במעבורת מקו סמאוי ונחשב לאחד האיים הפופולאריים ביותר בתאילנד. לצד חופים עמוסים, מסיבות פול מון מטורפות, בארים וחיי לילה תוכלו למצוא בקופנגן גם הרבה טבע פראי, חופים מבודדים ושקטים ומפרצים חלומיים שניתן להגיע אליהם עם סירה בלבד.

קופנגן הוא אי ששטחו כ-170 קמ"ר וחיים בו כ-12 אלף תושבים מקומיים, ובנוסף להם התמקמו גם הרבה תושבים זרים – בעיקר אירופאים שקבעו בו את ביתם השני – חלקם מנהלים באי גסטהאוסים, מסעדות ומארגנים בו מסיבות. התיירות באי היא בעיקר אירופאית וכמובן ישראלית.

הרבה מטיילים בוחרים לשכור אופנועים או ג'יפים ולטייל להנאתם באי המקסים הזה, לעשות טרקים רגליים קצרים, לבקר במפלי מים ושמורות טבע.   בקופנגן תמצאו חופים עמוסים במסעדות, בארים, מסיבות וחיי לילה בעיקר באזור חוף האדרין הנמצא ברצועה דקה בחלקו הדרומי של האי, ונחשב לפופולארי במיוחד בקרב מטיילים מכל העולם  ובעיקר ישראלים. חוף האדרין ידוע גם בשל מסיבות פול מון המתקיימות בו מידי חודש ומושכות לאי אלפי מטיילים מכל העולם.

ככל שתרחיקו לחלקו הצפוני של האי תמצאו חופים שקטים ומבודדים יותר השונים באופיים מחוף האדרין. חופים אלה מושכים אליהם בעיקר זוגות צעירים, חלקם גם עם ילדים המחפשים שקט ושלווה. בחופים אלה דוגמת חוף האד סלאד והאד סון תוכלו למצוא מסעדות טובות, ריזורטים מפנקים, מעט חנויות ושקט.

העיר המרכזית באי קופנגן נקראת טונג סלה (Thong Sala) ונחשבת לבירה של האי קופנגן. שם תוכלו  למצוא מגוון חנויות, מלונות ואווירה שהיא קצת שונה משאר המקומות בקופנגן – לא ממש עירונית אבל גם לא אווירת חוף ים.. מידי ערב מתקיים במרכז העיר – ברחוב הראשי שוק אוכל קטן ונחמד עם מגוון מאכלים מהמטבח התאילנדי המקומי, ומומלץ לבקר בו., אם תרצו דווקא אוכל מערבי יש ברחוב הראשי של העיר מסעדה איטלקית מצויינת עם פיצות מעולות.

איך מגיעים לקופנגן

הדרך המהירה (והיקרה) להגיע לקופנגן מבנקוק היא בטיסה לאי קוסמוי  – זו טיסה של שעה שעולה בסביבות 100$ לכרטיס, מנמל התעופה בסמוי לוקחים מונית לנמל, עולים על מעבורת של שעה במגיעה לחוף האדרין – משם היא ממשיכה לאי קו טאו.

לאלה מכם המתכוונים לחסוך – ניתן לקחת אוטובוס מבנקוק שיוצא מאזור הקוואסן  בשעות הערב ומגיע לעיר סורטני בשעות הבוקר ומשם לוקחים מעבורת של עוד שעתיים לקופנגן – קחו בחשבון נסיעה ארוכה ולא קלה – אך בפרוש זולה.
בכל סוכנות נסיעות באזור הקוואסן תוכלו לקנות כרטיסים לאוטובוס ולמעבורת.

מזג אוויר בקופנגן

קופנגן הוא אי טרופי ועל כן מזג האוויר בו הוא פחות או יותר נוח ברוב ימות השנה, העונה האידיאלית לביקור בקופנגן היא בין החודשים ינואר לאפריל – שאז כמות הגשמים היא מינימלית. חודשים נובמבר – דצמבר נחשבים לגשומים יותר, ומיוני עד אוקטובר ייתכנו גשמים מידי פעם – עדיין בהשוואה לשאר תאילנד קופנגן נחשב לאי לא גשום במיוחד.

מלונות בקופנגן

קופנגן מציע אינספור מלונות, ריזורטים וגסטהאוסים בכל טווחי המחירים – יש בו פתרונות לינה למטיילים בעלי תקציב מצומצם – ניתן למצוא בו חדרים פשוטים ללא מקלחת צמודה וללא מזגן במחירים של כ-200 באט. גם אלה שבאו להתפנק יוכלו למצוא מגוון ריזורטים מפנקים עם חדרים גדולים וממוזגים המשקיפים לרחוות הבריכה הנושקת לים, וכוללים מסעדות מצויינות המגישות אוכל תאילנדי מסורתי לצד מאכלי ים ומאכלים מערביים. מחירי החדרים בריזורטים משתנים כמובן בהתאם לגודל החדר, מיקומו והרמה של המלון. טווחי המחירים בעונה הם בין 2000 ל- 6000 באט ויותר ללילה.

רוב התיירים המגיעים לאי בוחרים לישון באזור האדרין או מעט צפונית לו כדי להנות מקירבה לאזור המסיבות , חיי הלילה והמסעדות הטובות, אלה המחפשים אזורים שקטים מרחיקים צפונה לחופים השקטים והנעימים יותר.

טיפים ומידע שימושי על קופנגן

מומלץ מאוד להזהר בכל הנוגע להשכרת רכבים – במיוחד אופנועים וטרקטורונים – הכבישים בקופנגן מאוד צרים, האי הוא הררי והדרכים מאוד תלולות ומסוכנות – קורות שם הרבה מאוד תאונות דרכים במיוחד עם כלי רכב דו גלגליים.

השימוש בסמים בתאילנד הוא לא חוקי ומאוד מסוכן – העונשים שם כבדים ביותר והרשויות נוהגות באפס סלחנות כלפי תיירים המשתמשים בסמים.

מומלץ לשמור על הבריאות – להמעיט באכילת מזון מדוכנים ברחוב, לחטא היטב שריטות ופציעות ולהשתמש בקרם הגנה – השמש באי מאוד חזקה ונשרפים שם מבלי לשים לב.

טיול עם ילדים בקופנגן הוא פופולארי ונפוץ – מרבית התיירים שמגיעים לאי עם ילדים מתמקמים בחופים השקטים יותר,
יש באי הרבה חנויות , סופרמרקטים ובתי מרקחת רבים שבהם תוכלו למצוא כל מה שתצטרכו, אך בכל זאת כדאי לבוא מצויידים בדברים שאתם יודעים שתזדקקו להם וייתכן ויהיה קשה להשיג באי.

התנהגו בכבוד הראוי לתאילנדים המקומיים – כמו בכל תאילנד גם בקופנגן התאילנדים חיי בקצב משלהם – מומלץ מאוד לגלות הבנה ואמפתיה.

הוסף תגובה