טולום (Tulum) היא עיירת חוף קטנה הנמצאת בצד הקאריבי של מקסיקו וממוקמת כ- 130 ק"מ דרומית לעיר קנקון. החוף בטולום ידוע בחול הלבן, מי טורקיז צלולים ודקלים הפזורים בסביבתו ונחשב לאחד החופים היפים במקסיקו. בטולום נמצא אתר עתיקות מתקופת המאיה הממוקם על צוק בגובה של כ-15 מטר מעל פני הים ומשקיף על החוף הקאריבי. אתר העתיקות ידוע בשם ZAMA (עיר השחר) ומושך אליו מבקרים רבים שכן הוא נחשב לאטרקציה העיקרית בטולום, ממוקם במרחק של דקות הליכה מהחוף ומשקיף על נוף יפהפה של הים הקאריבי.

טולום היא עיירה קטנה הכוללת כ- 20000 תושבים מקומיים ובשנים האחרונות היא התפתחה מאוד הודות לכמות התיירים הפוקדים את המקום, קמו בה מלונות וגסטהאוסים רבים, מסעדות ושירותים נוספים למטיילים ולתיירים, בעקבות כך חלה עלייה משמעותית במחירים במקום – בתי המלון שם נחשבים יקרים באופן יחסי לאזור – במיוחד הבונגלוסים והגסטהאוסים הממוקמים ממש על החוף – זה גרם לכך שמרבית המטיילים בוחרים ללון בעיירה עצמה וללכת מידי יום לחוף הנמצא במרחק של כ-15 דקות הליכה. מלבד רביצה ממושכת על חוף הים וביקור קצר באתר העתיקות אין הרבה מה לעשות בטולום ולכן מרבית המטיילים עוברים בה לביקור בן יום אחד וממשיכים הלאה, אלה הבוחרים להישאר בדרך כלל נשארים לתקופה של עד שבוע.

אתר העתיקות בטולום פתוח למבקרים כל יום מהשעה 7:00 בבוקר ועד 17:00 בערב. זהו אתר גדול הכולל את שרידי שבט בני המאיה מהתקופה של השנים 1000 – 1600 לאחר הספירה ובו תמצאו מבנים עתיקים, שרידים של בתי מקדש וחדרים עם ציורי קיר מהמאה ה-13, מדהים לראות את הארכיטקטורה של המבנים העתיקים שהוקמו על ידי בני שבט המאיה במקום. מאתר העתיקות יורדות מדרגות ישירות לחוף הסמוך והרבה מהמבקרים בוחרים לסיים בו את הביקור ולהרגע על החוף לאחר כמה שעות הליכה באתר העתיקות. תוכלו להגיע לאתר העתיקות באוטובוסים היוצאים מהעיירה עצמה במשך היום – אם תבחרו לעשות זאת בהליכה קחו בחשבון שזה במרחק של כרבע שעה הליכה מהרחוב הראשי של העיירה.

צלילה בטולום

טולום נחשבת ליעד מומלץ לצלילה שכן מול חופי העיירה משתרע ריף אלמוגים ענק המושך אליו המוני צוללנים – המחירים שם זולים יחסית ובמקום קיים מועדון צלילה בשם Cenote Dive Center המציע צלילות באתרים הטובים ביותר באזור – ביניהם צלילה במערות. תוכלו לעשות שם קורסי צלילה המתמחים בצלילת מערות. גם שנרקול פשוט בסביבת ריף האלמוגים מומלץ ביותר.

מלונות מומלצים בטולום

Jashita Hotel
Jashita Hotel
אתר נופש ייחודי בטולום, ממוקם על שני דונם בחזית החוף ומוקף בטבע ירוק. המלון כולל 30 סוויטות מפוארות ומציע פרטיות ושקט לאורחים. אזור בריכות השחייה למבוגרים בלבד מאפשר שלווה ומרחב אישי לאורחים שפשוט רוצים לנפוש בשקט על שפת הבריכה. עבור משפחות עם ילדים, קיימת גם בריכת השחייה ידידותית לילדים. המלון כולל סטודיו ליוגה ו- SPA מפנק במיוחד.
La Valise Tulum
La Valise Tulum
אין ספק שזהו מלון הבוטיק הטוב ביותר על קו החוף של טולום. חדרים יפים ומעוצבים בריהוט שכולו עבודת יד. בריכה מחוממת שמצידה האחד צופה לנופי הג'ונגל ומצידה האחר לחוף הים היפהפה של טולום, עליו ממוקמות מיטות שיזוף לשימוש אורחי המלון באווירה של חוף פרטי.
Be Tulum Beach & Spa Resort
Be Tulum Beach & Spa Resort
מלון ספא סוויטות יוקרתי ומפנק הכולל 64 סוויטות הבנויות בין אזור הג'ונגל לחוף הים של טולום. הסוויטות מעוצבות ברמה גבוהה, בנויות בצורה ייחודית וכוללות בריכה פרטית.

מזג אוויר בטולום

העונה המומלצת לביקור בטולום ובצד הקאריבי של מקסיקו בכלל היא בחודשים ינואר עד יוני ואוקטובר עד דצמבר, חודשים יולי, אוגוסט וספטמבר בעיתיים מבחינת מזג האוויר ומומלץ לא להגיע בתקופה הזאת לצד הקאריבי של מקסיקו.