פוקט – Phuket

פוקט – Phuket

פוקט הינו האי הפופולארי והגדול ביותר בתאילנד, 48 קילומטר לאורך ו21 קילומטר לרוחב הנמצא  בדרום תאילנד, בצד המערבי של חופי תאילנד בים האנדמן. האי מחובר לתאילנד באמצעות גשר, ועל כן ניתן להגיע לפוקט מבנגקוק גם באמצעות אוטובוס או כלי רכב אחר, אולם רוב התיירים מעדיפים להגיע אל פוקט באמצעות טיסה (כשעה וחצי טיסה מבנגקוק וכשעתיים מצ'אנג מאי בטיסה ישירה).

 

מחוז פוקט שופע בנופים יפים. האי כולל הרים ויערות, כמו גם חופים לבנים וים בצבע תכלת.  לפוקט יש מגוון רחב של טיולים ופעילויות להציע כגון ראפטינג , טיול טרקטורונים ליערות  פוקט, אומגה ביער, צלילה, שיט בסירת מרוץ לאיים הסובבים, שיט לאזור פנג נגה בו ניתן לראות  את צוקי הגיר הענקיים הצצים מתוך המים, נקודות תצפית על חופי פוקט, וכן גם חיי לילה.

 

בנוסף, פוקט מגוונת מאוד מבחינת אפשרויות הלינה. ממלונות וריזורטים יקרים ואקסקלוסיביים, לגסט האוסים זולים ונוחים.

 
ישנם מספר חופים מפורסמים, השונים במהותם:

חוף פטונג: מתאים לרווקים. החוף התוסס ביותר, עם חיי לילה שופעים: מסיבות, דיסקוטקים, פאבים, מסעדות  ועוד, אשר מרוכזים בעיקר ברחוב המפורסם בנגלה (Bangla Road). מקום מומלץ ללון בו הוא הגסט האוס של דרלין (נקרא גם Andaman Place guesthouse). החדרים נקיים, בתוכם יש טלויזיה, מזגן, מקרר, וגם כמובן שירותים ומקלחת עם מים חמים המחירים זולים מאוד, ויש גם ארוחת בוקר, אינטרנט ופלייסטיישן. הגסט האוס של דרלין הוא גם סוכנות נסיעות, שם ניתן לקבל שירותי תיירות גם אם לא לנים בחוף פטונג. מבין השירותים שניתן להזמין דרך האתר: טיולים באיזור פוקט ודרום תאילנד, טיסות פנים, כרטיסי מעבורת, כביסה, שיחות טלפון לארץ, ועוד. הכל תחת קורת גג אחת.

 
חוף קארון: חוף זה הינו שקט יותר משכנו חוף פטונג. מתאים יותר למשפחות וזוגות, ופחות לרווקים.  אולם גם שם ניתן להנות ממסעדות ופאבים. את מרבית ממרכז החוף תופס מלון הילטון והריזורט  טאבורן פאלם ביץ' רזורט. צפונה מהם נמצא הארונה פלאזה, המאכלס מסעדות טובות ובתי קפה,  פאבים ספורים ומלון.

חוף קאטה: מעט דרומית לחוף קארון. מושך אליו תיירים בשל חופיו הלבנים, מימיו הבהירים,  ועצי הדקל לאורך החופים. מאוד פופולארי בקרב משפחות בעיקר. גם שם ניתן למצוא  מסעדות מצויינת, אבל לא חיי לילה סוערים.

חוף קמאלה: צפונית לחוף פטונג. מקום שקט ורגוע, מוקף בהרים עם יערות.  בשל האווירה השקטה והרגועה, המקום יותר פופולרי בקרב פנסיונרים ובקרב  תיירים שנשארים לתקופה ארוכה, המתאכסנים במלונות קטנים, וילות ודירות להשכרה.

חוף פרדייז: חוף יפהפה, שלא כמו שאר החופים – טוב לרחצה לאורך כל השנה. אין גלים גבוהים גם  ב low season. אורך החוף כ 150 מטרים, ולאורכו ישנם דקלים, ובשני קצות החוף יש סלעי גרנית,  וכ-100 מטר ממנו יש ריף אלמוגים שהוא אחת האטרקציות העיקריות בחוף. בין הפעילויות שניתן  לעשות בחוף: שנירקול, שיט בקיאק, וגלישה. החוף פתוח בין השעות 00:09-18:30, ולמעשה בחוף עצמו אין מלונות. המלונות הכי קרובים נמצאים במרחק של כ-2 קילומטרים (טרי טראנג ריזורט, מרלין ביץ' ריזורט).

ישנם חופים נוספים ויפים שכדאי לפחות לבקר ולו לכמה שעות כגון: בנג טאו, סורין, pansea, לאם סינג, חוף האמרלד, חוף פרדייז, נאי הארן, קייפ פאנווה ועוד. כמובן שניתן גם לישון בפוקט טאון.

 
מתי להגיע?

התקופה הטובה ביותר לבקר היא בין נובמבר לפברואר מכיוון שאז השמים בהירים וכחולים, בריזה רעננה נושבת מהים, והים צלול ובהיר בצבעים משגעים. כמו כן, בתקופה זו כמעט ואין גשמים, והטמפרטורה היא בין 23 ל 33 מעלות צלזיוס. אולם בהחלט ניתן לבקר לאורך כל השנה ולהנות באותה מידה.

 
איך להגיע?

טיסה, אוטובוס, מיניואן או רכב פרטי.

מידע נוסף: פוקט באתר המרכז למטייל תאילנד

הוסף תגובה