האמפי – המקום הכי הזוי בהודו..

האמפי – המקום הכי הזוי בהודו..

האמפי (Hampi), כפר קטן הממוקם במדינת קרנטקה שבדרום הודו, נחשב ליעד פופולארי בקרב מטיילים  מכל העולם.  זהו כפר המחולק למעשה לשני חלקים שנהר מפריד ביניהם. הנוף באיזור הוא שילוב של טבע ירוק,  הרים  וסלעים – סלעי ענק, הרים ובולדרים, לצד שדות אורז ירוקים, נהר ואגמים מדהימים. בסביבת האמפי  קיימים מספר מקדשים ששווים ביקור.

כשהגעתי להאמפי לראשונה בשנת 2003 גיליתי כפר יפהפה, בעל נוף ייחודי שלא ראיתי דומה לו בשום  מקום אחר בעולם. ישנתי באחד הגסט האוסים הממוקמים מעבר לנהר או באיזור הנקרא על פי המקומיים  "Other side of the river"  ונחשב לאיזור המומלץ יותר למגורים מאשר הצד השני.

המקומיים בהאמפי נחשבים לידידותיים ומסבירי פנים, כמו בכל מקום בהודו גם שם תתקלו ברוכלים  שינסו למכור לכם מכל הבא ליד – זה קורה בעיקר בצד של המיין בזאר, לעומתו הצד שמעבר לנהר נחשב  שקט יותר, רגוע ושם תהיו בטוחים ששום דבר לא יפריע לשלוותכם. תוכלו לשכור אופניים או קטנוע ולרכב להנאתכם  בסביבת הכפרים הסמוכים,  מומלץ לבקר באגם המרהיב שנוצר הודות לסכר בנהר  (כשלושה קילומטר מהאמפי) ובמקדש הקופים הנמצא גם הוא לא הרחק מהכפר.

בהאמפי ישמחו לכוון אתכם ולהראות לכם את הדרך לכל מקום שתבקשו, מומלץ לספק פרנסה לאחד מנהגי הריקשה שישמח לעשות לכם סיבוב מקדשים בין מספר שעות.

להאמפי מומלץ להגיע מגואה ברכבת (כ – 10 שעות נסיעה) או באוטובוס Sleeper (לילה שלם). הרכבת מגיעה לעיר סמוכה הנקראת הוספט, ממנה תוכלו לקחת ריקשה או אוטובוס מקומי להאמפי (כעשר דקות נסיעה).

אוטובוסים יוצאים מידי ערב מגואה להאמפי ממספר מקומות בגואה, מומלץ לקנות כרטיסים באחד ממשרדי הנסיעות הפזורים בהמוניהם בכל חופי גואה ולדאוג לריקשה או מונית שתיקח אתכם לתחנה ממנה  יוצא האוטובוס.

בזמן הנסיעה ברכבת להאמפי תוכלו לראות את נופיה המרהיבים והירוקים של מדינת קרנטקה, יערות ענק, מפלי מים, הרים וצוקים יפרשו לפניכם – לא כדאי להרדם בשעה וחצי הראשונות…

הוסף תגובה